חדשות בעולם

הצבא האוקראיני יצא למתקפה נגד הכוחות הרוסיים

הפיקוד הדרומי של צבא אוקראינה הודיע כי החל במבצע נגד הכוחות הרוסיים, ובתקשורת האוקראינית מדווחים על הצלחות ראשונות. יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הביע את חששו מאסון גרעיני שעלול להתרחש כתוצאה מהקרבות, ושלח צוות לכור בזפוריז'יה

  • ב' אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דוברת הפיקוד הדרומי של צבא אוקראינה, נטליה הומניוק, הודיעה היום (שני) כי הצבא האוקראיני פתח במתקפה נגד הצבא הרוסי. הכוחות מתקדמים לעבר העיר חרסון במטרה לגרש את הכוחות הרוסיים ולהשיב את המחוזות שנכבשו לריבונות אוקראינית: "התחלנו את המתקפה ממספר כיוונים, התושבים נקראים להתפנות מאזורי הקרבות", אמרה.

מנגד, התקבלו דיווחים לפיהם הצבא הרוסי מגביר את התקיפות בחבל דונבאס, זאת ככל הנראה בניסיון לאלץ את צבא אוקראינה לתגבר כוחות במזרח ובכך לצמצם את האפשרות שלצבא האוקראיני יהיה כוח גדול מספיק כדי לצאת למבצע נרחב בדרום.

"מדובר במבצע אליו התכונן הצבא האוקראיני כבר מספר חודשים", סיפרה הומניוק. לדבריה, המתקפות האחרונות על נתיבים לוגיסטיים בדרום "החלישו ללא כל ספק את האויב", כשרק בשבוע שעבר נהרסו מעל עשרה מאגרי נשק ותחמושת של הכוחות הרוסיים. עוד דווח, כי אוקראינה מפעילה ארגונים בדרום המדינה שמבצעים פעולות סיכול נגד פקידים רוסיים ומשתפי פעולה שנכנעים לדרישותיהם.

העיר חרסון הייתה המחוז הראשון שנכבש על ידי הכוחות הרוסיים. במובן זה הפכה העיר לסמל. כעת, לאחר שכוחות הצבא האוקראיני הוכיחו יכולת עמידה ונחישות אל מול הצבא הרוסי, החליט נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לשלוח את חייליו למבצע שמטרתו כיבוש השטחים מחדש.

נכון להיום, רוסיה סיפחה לשטחה חלקים נרחבים בדרום אוקראינה, בעיקר באזור הערים זפוריז'יה וחרסון. בנוסף, כבשו הרוסים שטחים בחבל דונבאס שבמזרח המדינה, אבל לפי שעה אין להם די כוחות ומשאבים להתקדם הלאה ולכבוש את מחוז דונייצק. גם בקרבות שמתנהלים בצפון המדינה, באזור העיר חרקיב, לא נרשמו הישגים משמעותיים לרוסיה.

במקביל ללחימה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פועל לביסוס הריבונות הרוסית בשטחים שנכבשו והחל להנהיג את חוקי הפדרציה הרוסית, כגון שימוש ברובל הרוסי והחלפת לוחיות הרישוי ברכבים. במטרה לרכוש לגיטימציה למעשיו, פוטין מתכנן לערוך משאלי עם שאמינותם מוטלת בספק, בנוגע לסיפוח המחוזות הכבושים.

הדיווחים על התקיפה האוקראינית מגיעים על רקע הודעתו של מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, שהביע את חששו מאסון גרעיני כתוצאה מהפצצות של הצדדים באזורים סמוכים לתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה. גרוסי אמר, כי צוות מטעם הסוכנות נשלח לכור.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה