חדשות בארץ

ניצול הלינץ’ בעכו: מתנגד לקיצור עונשו של המחבל

מור גאנאשווילי, שניצל בנס מלינץ' במהלך מבצע "שומר החומות, פנה לוועדת השחרורים של שב"ס בבקשה שלא לנכות שליש מעונשו של אחד מהפורעים שפגעו בו: "המחבל וחבריו פגעו בי באכזריות רבה רק בשל היותי יהודי"

  • ב' אלול התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מור גאנאשווילי נפצע במהלך מבצע "שומר החומות" באורח קשה לאחר שפורעים ביצעו בו לינץ' בעיר עכו. היום (שני) הוא פנה במכתב לוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בבקשה שלא לשחרר את המחבל בילאל חילאואני, שהיה בין מבצעי הלינץ'. המכתב נשלח בעקבות בקשה שהגיש המחבל לוועדה לנכות שליש מעונשו.

בחודש מאי האחרון גזר בית המשפט המחוזי בחיפה שנת מאסר בפועל על חילאואני. בכתב האישום שהוגש נגד המפגע נכתב כי הוא "צעק להמון המוסת שגאנאשווילי דרס למוות את אחד ממשתתפי הלינץ'", ובכך למעשה עודד את עשרות המתפרעים שהיו באזור להגביר את האלימות כלפי גאנאשווילי.

במכתב הפנייה לוועדת השחרורים תיאר גאנאשווילי את הפציעות הגופניות והנפשיות עמן הוא מתמודד מאז אותו לילה: "כתוצאה מהלינץ' נפצעתי בראש ובכל הגוף. אני סובל משיתוק נוירולוגי ברגל ומנכות פסיכיאטרית קשה, אני מרגיש שרצחו את הנשמה שלי. החיים שלי לא יחזרו להיות מה שהיו קודם. מאז האירוע אני בתהליכי שיקום יום יומי, הייתי מעל לחצי שנה בבית לוינשטיין ואני סובל כל יום".

גאנאשווילי הוסיף: "המחבל היה שותף ולקח חלק בהתפרעות שבמהלכה בוצע הלינץ', שבו ניסו לרצוח אותי. רק בנס הצלחתי לשרוד ולצאת בחיים מהאירוע האכזרי הזה. המחבל שלהב את ההמון הרצחני בקריאות 'הילד מת' למרות שראה וידע שאף אחד לא מת, כדי להסית את ההמון להמשיך ולתקוף אותי באבנים, מקלות, ברזלים, סכינים, בקריאה שכביכול הרגתי את אחד המתפרעים".

לדברי גאנאשווילי, אסור לשחרר את המחבל ש"קיבל רק שנה בכלא למרות שהיה שותף לאירוע חמור ביותר. המחבל וחבריו פגעו בי באכזריות רבה על רקע לאומני גזעני רק בשל היותי יהודי כפי שקבע בית המשפט. העונש שניתן למחבל, שנה אחת בלבד, מקל מאוד וניתן בשל התחשבות בהודאה של המחבל במסגרת הסדר הטיעון".

"לא ייתכן שעכשיו המחבל יקבל עוד הקלה בעונשו. שחרור מוקדם של המחבל יפגע בי באופן קשה ובאמון שיש לי במערכת המשפט במדינה היקרה שלנו. אני חושב שזה גם יפגע קשה מאוד בהרתעה כנגד הטרור ופעילי הטרור ובאמון של הציבור במערכת החוק. אבקש להותיר את המחבל מאחורי סורג ובריח לאורך כל התקופה שנגזרה עליו בבית המשפט. זה המינימום במקרה הזה", סיכם גאנאשווילי את מכתבו.

כזכור, במהלך מבצע "שומר החומות" הותקף גאנאשווילי בעכו על ידי עשרות פורעים, שיידו אבנים על רכבו. כשנמלט מכלי הרכב, הם הרביצו לו והכו בו במוטות עץ וברזל עד שהתמוטט והכרתו התערפלה. בהמשך גם חתכו את פניו בסכין.

תגיות:שומר החומותפרעות תשפ"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה