חדשות בארץ

סקר ראשון לאחר האיחוד: כמה מנדטים מקבלים סמוטריץ' ובן גביר ביחד?

גוש הימין עדיין לא משיג רוב. האיחוד של סמוטריץ' ובן גביר יזכה אותם ב-12 מנדטים

  • ב' אלול התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

סקר שנערך על ידי מכון 'פאנלס פוליטיקס' ופורסם הבוקר (שני) ב-103FM מצביע על כך שריצתם המשותפת של סמוטריץ' ובן גביר תגרום להם להגיע ל-12 מנדטים. למרות זאת גוש הימין עדיין לא מגיע לרוב של 61, ואינו יכול להרכיב ממשלה.

על פי הסקר, לו היו הבחירות נערכות כיום היתה מפלגת הליכוד מקבלת 32 מנדטים, יש עתיד 23, המחנה הממלכתי 13, המפלגה המאוחדת של סמוטריץ' ובן גביר 12, ש"ס 8, יהדות התורה 7, הרשימה הערבית המשותפת 6, ישראל ביתנו, העבודה ורע"מ - 5 כל אחת מהן, מרצ - 4. מפלגתה של איילת שקד, בדומה לכל הסקרים האחרונים, אינה עוברת את אחוז החסימה.

בחלוקה לפי גושים, מגיע גוש הימין ל-59 מנדטים, בעוד גוש השמאל מגיע ל-55 מנדטים.

מן הסקר עולה כי איחודים נוספים העומדים על הפרק לא יסייעו לאף מפלגה. לדוגמה, איחוד בין העבודה למרצ מעניק להן 9 מנדטים (במקום 10 כשתי מפלגות נפרדות). איחוד של לפיד וגנץ וריצה משותפת של השניים יוביל את המפלגה המשותפת שלהם לקבל 33 מנדטים, אך זהו מספר מנדטים נמוך מזה שמפלגות משיגות בריצה נפרדת. יותר מכך עולה בסקר כי איחוד של גנץ ולפיד יגרום למעבר של חלק מקולות מצביעי המחנה הממלכתי לרוח הציונית, וכך לאפשר למפלגתה של שקד להיכנס לכנסת עם 4 מנדטים.

בסקר נבדקה דעתם של המשתתפים לגבי חוק הגירוש של ח"כ בן גביר, המציע לחוקק חוק שמטרתו לגרש מהארץ כל מי שפועל נגד המדינה וחיילי צה"ל. 64% ממשתתפי הסקר תמכו בחוק, כאשר למרבה ההפתעה 47% מתומכיו של לפיד טוענים כי הם תומכים בהצעת החוק הזו.

תגיות:סקריםאיתמר בן גבירבצלאל סמוטריץ'בחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה