חדשות בארץ

בכירים במודיעין מזהירים: "להיערך לעימות צבאי מול איראן"

"במקום לעסוק באיום מבחוץ אנחנו עסוקים במערכות בחירות ומבזבזים מיליארדי שקלים. לא ייאמן כמה עם כל כך גאון הוא גם כל כך טיפש. לא יכול להיות שנהיה עסוקים בבזבוז כסף ובשביתות במקום להתמקד באיום האמיתי"

  • א' אלול התשפ"ב
בעיגול: עמוס גלעד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)בעיגול: עמוס גלעד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

בכירים לשעבר בקהילת המודיעין מתריעים כי לאור הסכם הגרעין המתגבש בין איראן למעצמות, יש להיערך לאפשרות קרובה של עימות צבאי מול איראן או גרורותיה.

עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, ויעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל, אמרו ל'ישראל היום' כי על ישראל להיערך לפעולה צבאית, כיוון שאין כל דרך לגרום למניעת הסכם הגרעין.

לדברי גלעד, "האיום האיראני הוא איום מרכזי אסטרטגי על מדינת ישראל. צריך להבין שלא מדובר רק בחזון, אלא שהאיראנים משקיעים מאמצים אדירים כדי להפוך לבעלי יכולות מאיימות מאוד. יש להם בלבנון, על פי פרסומים זרים, 150 אלף רקטות שמכוונות נגד ישראל, טילים ארוכי טווח, יכולות סייבר וטרור, ומעל הכל - העובדה שהם על סף גרעין.

לדבריו, "אם איראן תגיע לפצצה גרעינית, היא תטיל את אימתה על כל המזרח התיכון, וכל האזור עלול להידרדר למרוץ גרעיני. היתרון שלנו הוא בכך שיש לנו דימוי של בעלי יכולות אסטרטגיות, ואנחנו עלולים להיראות באור שונה לגמרי במזרח תיכון גרעיני". גלעד הוסיף כי ייתכן שכבר בחודש הבא ישראל תיקלע לעימות מול לבנון, ועל כן עליה להתגונן בצורה מסיבית ולמצות קשרים מול מדינות ערב.

לדברי עמידרור, "מדובר בהסכם גרוע, וטוב שישראל אמרה שהוא לא מחייב אותה בצורה הברורה ביותר. האופציות הדיפלומטיות מוצו לאחר שהאמריקנים החליטו לחתור להסכם כמעט בכל מחיר. אני לא רואה שום דרך שאינה כוללת כוח לשכנוע של האיראנים, מכיוון שאיראן לא עוצרת תחת לחץ דיפלומטי או כלכלי כלשהו. הדבר מחייב אותנו לדאוג לכך שנהיה מוכנים לאפשרות צבאית".

גלעד התייחס למצב הפנימי בישראל. "במקום לעסוק באיום מבחוץ אנחנו עסוקים במערכות בחירות ומבזבזים מיליארדי שקלים. לא ייאמן כמה עם כל כך גאון הוא גם כל כך טיפש. לא יכול להיות שנהיה עסוקים בבזבוז כסף ובשביתות במקום להתמקד באיום האמיתי".

מומחים נוספים במערך המודיעין סבורים אף הם כי ארה"ב לא תוכל למנוע מאיראן הצטיידות בנשק גרעיני. תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן וחוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, אמר כי "חרף ההצהרות של ארה"ב, שלא תאפשר לאיראן להצטייד בנשק גרעיני, בשלב הזה היא כבר לא תוכל למנוע זאת ממנה - איראן תהיה קרובה מדי ליעד".

תגיות:מודיעיןאיראןאיום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה