חדשות בארץ

כתב אישום נגד בכיר הג’יהאד האיסלאמי; מעצרו הוארך בשלושה ימים

התביעה הצבאית הגישה כתב אישום נגד בסאם א-סעדי, שנעצר בתחילת החודש בג'נין. הוא מואשם שלושה סעיפי אישום, בהם הסתה. בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים

  • כ"ח אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי במחנה עופר, נגד בכיר הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. לפי כתב האישום, א-סעדי קיבל כספים מבכירים ברצועת עזה, השתמש בהם לביסוס פעילות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי ביו"ש, וקרא להמשך המאבק האלים של הפלסטינים נגד ישראל. בנוסף, בעת המעצר, כשהגיעו כוחות הביטחון הוא הזדהה בפני השוטרים בזהות בדויה על מנת להתחמק ממעצר. כתב האישום נגדו כולל שלושה סעיפי אישום בגין סיוע ומגע עם אויב, הסתה והתחזות.

במהלך הדיון ביקשה התביעה מבית המשפט להשאיר את א-סעדי במעצר, עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. עם זאת, לבקשתה של עו"ד אחלאם חדאד, הסנגורית של א-סעדי, ללמוד את חומר הראיות, הוארך מעצרו בשלב זה בשלושה ימים נוספים, עד ליום ראשון הקרוב, אז יתקיים דיון נוסף בבקשת התביעה.

א-סעדי, בן 61, נכלא בעבר שבע פעמים בשל מעורבותו בטרור. הוא נעצר בתחילת החודש במחנה הפליטים בג'נין, בפעולה של מסתערבי צה"ל ולוחמי צה"ל יחד עם השב"כ, זאת בעקבות מידע שהתקבל במערכת הביטחון לפיו הוא פועל לשיקום תשתיות הטרור של ארגונו. עם כניסת הלוחמים לג'נין נפתחה לעברם אש חיה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב הלוחמים, שהגיבו בירי חי. במהלך פעילות כוחות הביטחון נתפסו אמצעי לחימה שונים, ביניהם אקדח, מחסניות וכדורי M-16, וכן כסף מזומן. בעקבות מעצרו, איים ארגון הטרור על מדינת ישראל, מה שהוביל בסופו של דבר למבצע "עלות השחר".

תגיות:הג'יהאד האסלאמיבסאם א-סעדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה