חדשות יהדות

הרצוג ונתניהו בניחום אבלים בבית משפחת מרן חכם שלום כהן זצ"ל

הרצוג, נתניהו, גנץ וסער הגיעו לניחום אבלים בבית משפחתו של מרן חכם שלום כהן זצ"ל: "כמגדלור הלכתי - הכל נשאו אליו את עיניהם. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם"

  • כ"ח אב התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

עולם התורה אבל וכואב על הסתלקותו של מרן חכם שלום כהן זצ"ל, נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'פורת יוסף', שהסתלק לבית עולמו ביום ראשון השבוע.

הבוקר (חמישי) הגיע נשיא המדינה יצחק הרצוג לנחם את המשפחה האבלה. אל הנשיא התלוו מנכ"ל בית הנשיא אייל שוויקי, ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

מלבד הנשיא הגיעו לנחם את בני המשפחה גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, ושר המשפטים גדעון סער. לאחר פטירתו של מרן כתב נתניהו: "אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה. הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים.

"לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם. הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם.

"עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה. שר וגדול הסתלק מאיתנו. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו. יהי זכרו ברוך", אמר נתניהו.

בדברים שמסר ל'כיכר השבת' שחזר נתניהו את אחת הפגישות של חכם שלום עימו: "אני זוכר את אחת הפגישות בינינו. חכם שלום בירך אותי על ההישג של בני אבנר בחידון התנ"ך. ניכר היה שהוא כל כך נהנה מכך שידיעת התורה מתפשטת לציבורים רחבים ואני איחלתי לו בריאות. עם ישראל איבד גדול בתורה שהעמיד תלמידים הרבה".

תגיות:ניחום אבליםהרב חכם שלום כהן זצ"ליצחק הרצוגבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה