חדשות בארץ

נתניהו תוקף את לפיד ובנט: "הסכם הגרעין מטיל צד כבד על ביטחוננו ועתידנו"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בעקבות התקדמות השיחות בין המעצמות ואיראן על הסכם הגרעין, ותקף את התנהלות הממשלה: "ההסכם גרוע פי כמה מההסכם הקודם. איראן מקבלת הכל ולא נותנת כלום"

  • כ"ז אב התשפ"ב
נתניהו, הערב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, בה תקף את הסכם הגרעין המתגבש בין איראן והמעצמות: "זוהי התפתחות שלדעתי מטילה צל כבד על ביטחוננו ועתידנו". הוא מתח ביקורת על התנהלות ממשלת לפיד-בנט בנושא הגרעין, ואמר כי ההסכם "גרוע פי כמה מההסכם הקודם. איראן מקבלת הכל ולא נותנת כלום".

לדברי נתניהו, ההסכם המסתמן יזרים תקציבי ענק בסך מאות מיליוני דולרים לתעשיית הטרור של איראן, ויאפשר לה להעשיר מערך של צנטריפוגות-על חזקות פי עשרה מהיכולת שקיימות ברשותה כעת: "זו הכפלה אדירה של יכולת ההעשרה של איראן, וזה המרכיב החשוב ביותר לארסנל גרעיני". הוא ציין כי ההסכם יעניק לאיראן חסינות דיפלומטית בינלאומית: "למעשה, המעצמות אומרות לאיראן 'אתם יכולים להיות מדינת סף גרעינית, ולהיות חסינים מהתקפה'".

נתניהו הדגיש, כי בהסכם אין התחייבות של איראן לזנוח את דרכה ולהפסיק את פעולות הטרור במזרח התיכון. כמו כן, הוא אינו כולל התחייבות איראנית לפרק את פרויקט הטילים הבליסטיים שנושאים את ראשי הנפץ הגרעיניים. עוד אמר כי בהסכם "אין שום פיקוח בינלאומי אפקטיבי, ואיראן בדרך כלל מרמה".

ראש האופוזיציה הצהיר, כי ישראל צריכה לנהל מסע הסברה "עוצמתי וחובק עולם" נגד ההסכם הגרעין, ותקף את התנהלות ממשלת לפיד-בנט: "הייתה התחייבות של בנט לביידן 'לא ננהל קמפיין פומבי'. גם הנשיא אובמה וגם הנשיא ביידן ביקשו ממני לנהל את הנושא בפגישות סגורות. אמרתי להם בנימוס 'הממשלה שלנו תפעל אחרת'. אם אתה לא יכול להשפיע על דעת הקהל בארצות הברית, אתה לא יכול להשפיע על הממשל בוושינגטון – ככה זה עובד בדמוקרטיות".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לפגישתם של חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי עם ראש המודיעין של הרשות הפלסטינית, מאג'ד פרג': "גורם עוין שמנסה להתערב בבחירות ודחק בהם לעשות הכל כדי שנתניהו לא ישיג 61 מנדטים. הם לא דואגים לאינטרס הישראלי וגם לא לאינטרס של ערביי ישראל. הם לא עשו כלום למען ערביי ישראל, ואנחנו ביצענו כל כך הרבה תוכניות למען ערביי ישראל". בהקשר זה ציין ראש האופוזיציה כי הנחה את עו"ד אילן בומבך, שמונה היום לנציג הליכוד בוועדת הבחירות, להגיש תלונה בעניין ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

תגיות:איראןהסכם הגרעיןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה