חדשות בארץ

גנץ: "שהערבים ינהרו לקלפיות. אשמח שהמשותפת תמליץ עליי לנשיא"

יו"ר המחנה הממלכתי נשאל על יחסיו עם אבו מאזן, על דעתו לגבי פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי, והאם הוא מעוניין שהמפלגות הערביות יתמכו בו במסע לראשות הממשלה: "מבחינתי שהערבים ינהרו לקלפיות. שיקחו אחריות, שילכו להצביע"

  • כ"ז אב התשפ"ב
גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (רביעי), בריאיון לערוץ הערבי-ישראלי הלא ולאתר "פאנט", כי אזרחי ישראל הערבים צריכים "לנהור בהמוניהם אל הקלפי". בנוסף, הביע גנץ את תקוותו כי הרשימה המשותפת תמליץ לנשיא להעניק לו את המנדט להרכבת ממשלה לאחר הבחירות.

במהלך הריאיון נשאל גנץ אודות השקפתו בנוגע לצעדים הנדרשים לפתרון הסכסוך עם הפלסטינים, וענה: "אני סבור, שאין בטווח הנראה לעין יכולת להגיע להסדר קבע, זאת משום שהצד הפלסטיני עצמו צריך לרצות בהסדר קבע ובסיום הסכסוך". בהתייחסו לפגישותיו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, אמר השר: "קיימתי שיחות עם אבו מאזן, אבל אני רוצה לפעול לצמצום הסכסוך ולהגברת המשילות הפלסטינית. אך יחד עם זאת, למנוע התפתחות של מדינה דו לאומית שזה בניגוד לחזון הציוני שלי".

"אמרתי לאבו מאזן: לי היה חלום שאתה לא תהיה פה. אני בטוח שגם לך היה חלום שאני לא אהיה פה, אבל אנחנו פה. לכן אני חושב שהצעדים של צמצום הסכסוך וחיזוק הכלכלה לשני הצדדים יהוו תשתית טובה לפתרון קבע שיגיע בהמשך. אני רוצה להגיע לפתרון הסכסוך, רק אני חושב שזה יקח הרבה מאוד זמן, ואני חושש שעד אז המצב עלול להסלים".

כשנשאל על שיתוף פעולה אפשרי עם הרשימה המשותפת, ענה גנץ: "אין לי בעיה עם הנציגים שלהם בכנסת". לדבריו, אזרחי ישראל הערבים שותפים לעשייה הישראלית במדינת ישראל: "זה נכון שהם המליצו עליי, ואני שמח על העניין הזה, ואני תמיד אשמח שימליצו עליי, אבל הם לא ראו את עצמם כחלק מהממשלה".

שר הביטחון התייחס גם ליו"ר רע"מ, מנסור עבאס, שהיה חלק מקואליציית בנט-לפיד: "אני חושב שהוא מסתכל על הצורך שלו לקדם את החברה הערבית ואת האינטרסים שלה, וזה בראש סולם העדיפויות שלו. ראית שהוא לא התעסק בנושאים ביטחוניים. הוא התעסק רק בנושאים חברתיים כלכליים".

גנץ ציין, כי למרות שהציבור הערבי אינו מצביע למחנה הממלכתי, הוא רואה עצמו כאחראי לרווחתם של החברה הערבית בישראל: ''אני חושב שצריך לשפר את התשתיות בחברה הערבית, ואני חושב שהם צריכים להיות חלק מהחברה בישראל, זה שהם לא מצביעים לי זה משהו אחר. מה שאני יכול לקוות זה שכמה שיותר אזרחים ישראלים יראו שזו המדינה שלהם. הם צריכים ללכת להצביע. מבחינתי שינהרו לקלפיות. הם אזרחי מדינת ישראל. שיקחו אחריות, שילכו להצביע, מה שהם בוחרים".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', מסר בתגובה לדבריו של גנץ: "אתמול קראתי להם לחתום על הצהרת הנאמנות, וכבר היום גנץ וסער מודים בפה מלא שילכו יחד עם המשותפת לממשלה הבאה. זה לא ממלכתי ובטח לא ציוני, זו סכנה למדינה".

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתאבו מאזןרע"מבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה