חדשות בעולם

ארצות הברית תקפה יעדים איראניים על אדמת סוריה

חיל האוויר של ארה"ב תקף יעדים של משטר האייתולות בדיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה. הצבא האמריקני קיבל אחריות על התקיפה

  • כ"ז אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בזמן שסביב השולחן מתקיימים מאמצים להאיץ את המשא ומתן על הסכם הגרעין בין טהראן לוושינגטון לקראת חתימה, בשטח המציאות בוערת. צבא ארצות הברית הודיע הלילה (רביעי) כי תקף בסוריה מתקני תשתית הקשורים למשמרות המהפכה של איראן: "ההוראה לתקיפה הגיעה ישירות מהנשיא", אמר דובר הצבא האמריקני, ג'ו בוצ'ינו. "מדובר בפעולה מידתית ומכוונת שנועדה למנוע הסלמה". עד כה לא דווח על נפגעים.

לדברי בכירים במטה הכללי של צבא ארצות הברית, "מטרת התקיפות הייתה להגן על כוחות הנתמכים בידי ארצות הברית באזור מפני מתקפה של קבוצות הקשורות לאיראן".

כזכור, אתמול פורסם בשם בכיר בממשל האמריקני כי איראן ויתרה על חלק מדרישותיה המרכזיות בשיחות הגרעין, כולל סגירת החקירות הפתוחות בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. מכיוון שכך, גובר הסיכוי לחתימה על הסכם גרעין חדש. על רקע ההערכות הגוברות במערכת הביטחון הישראלית כי ההסכם קרוב לחתימה, צפוי שר הביטחון בני גנץ להמריא מחר לארצות הברית לפגישה עם היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ייק סאליבן.

במקביל לתקיפה האמריקנית, דיווח האתר הסעודי "אילאף" על תרגיל משותף וחשאי של צה"ל וצבא ארצות הברית בים האדום, במסגרתו חלפו מטוסי חמקן ישראליים במרחב האיראני. לפי הדיווח, גורם בעולם הערבי טען כי הכוחות תרגלו תקיפה באיראן, ביצעו תמרון מכיוון הים והיבשה, ותרגלו השתלטות על ספינות מלחמה איראניות. לדברי אותו גורם, ארצות הברית "נערכת לאפשרות לפגוע באיראן אם החזרה להסכם הגרעין תיכשל".

תגיות:איראןסוריהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה