חדשות בארץ

תוצאות הפריימריז במרצ: גלאון נבחרה ליו"ר המפלגה. מפלה להורוביץ

הפריימריז לקביעת יו"ר מפלגת מרצ והרכב הרשימה הסתיימו בניצחונה של זהבה גלאון לראשות המפלגה. הורוביץ, היו"ר היוצא, הידרדר למקום 7 ולא ייכנס לכנסת הבאה

  • כ"ז אב התשפ"ב
(צילומים: תומר נויברג / פלאש 90)(צילומים: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

הפריימריז לקביעת יו"ר מרצ ורשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-25 הסתיימו אמש (שלישי) בניצחונה הצפוי של זהבה גלאון לראשות המפלגה. גלאון ניצחה את יאיר גולן, שהתתמודד מולה, בפער של 60% לעומת 40%.

הבחירות נערכו באופן דיגיטלי, הצביעו בהן 15,329 מתפקדי המפלגה. לעשירייה הראשונה נבחרו המועמדים הבאים: מוסי רז, מיכל רוזין, עלי סלאלחה, יאיר גולן, גבי לסקי, ניצן הורוביץ, מאזן אבו סיאם, אומיימה חאמד ועאיד בדיר.

​מדובר במפלה קשה לניצן הורוביץ, יו"ר המפלגה היוצא ושר הבריאות, שנדחק למקום 7 ולא ריאלי. גם יאיר גולן, שהתמודד לראשות המפלגה מול גלאון, ספג מכה קשה בכך שהגיע רק למקום ה-5 בממפלגה, שאף סקר לא חוזה לה יותר מ-4 מנדטים.

גלאון מסרה: "לכל מי שהספידו את מרצ, יש לי חדשות בשבילכם: כמו עוף החול שקם מהעפר לחיים חדשים - הלילה הזה מרצ קמה לתחייה. ומהלילה, מרצ חוזרת לעלות. ב-1 בנובמבר אנחנו נראה מאות אלפי שמאלנים נוהרים למרצ, ומכניסים אותנו בענק לכנסת ולממשלת השינוי.

"אני יכולה לספר לכם שהטלפון הראשון שלי יהיה לראש הממשלה לפיד, ואני הולכת לומר לו שמרצ בראשותי תהיה שחקנית מפתח בממשלה שלו, אנחנו נהיה דופן חזקה לשמאלו", הוסיפה גלאון. "ננצח את הביביסטים והכהניסטים - את אלו שרוצים לדרוס את השמאלנים, לרסק להם את העצמות, לשים אותנו על רכבות ולשלוח אותנו מכאן. את אלו שמבקשים לרסק את בית המשפט העליון ולשפוך אקונומיקה על הפרקליטות. כשמרצ תהיה חזקה בכנסת, ביבי-בן גביר יישארו בחוץ".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בירכה את גלאון על ניצחונה: "זהבה, אני בטוחה שתובילי את המפלגה למקום בטוח, כגוף עצמאי וחזק וכסמן השמאלי שמרצ תמיד הייתה".

תגיות:מפלגהפריימריזזהבה גלאוןבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה