חדשות בארץ

הפריימריז בציונות הדתית: אופיר סופר ראשון, אורית סטרוק במקום השני

ארבעת חברי הכנסת המכהנים של מפלגת הציונות הדתית התמקמו בצמרת הרשימה לקראת הבחירות לכנסת ה-25. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', קרא ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר להגיע להסכם על ריצה משותפת: "ידי מושטת לאחדות. בוא נשב עד שיצא עשן לבן"

  • כ"ו אב התשפ"ב
סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפלגת הציונות הדתית הציגה הערב (שלישי) את רשימתה לקראת הבחירות לכנסת ה-25, בתום יום הבחירות המקדימות. 16 מועמדים הגישו את מועמדותם לרשימה והתחרו על קולותיהם של כ-24,000 מתפקדי המפלגה. את ארבעת המקומות הראשונים תפסו חברי הכנסת המכהנים של המפלגה. במקום הראשון זכה אופיר סופר, ואחריו אורית סטרוק, שמחה רוטמן ומיכל וולדיגר. למקום החמישי הגיע צבי סוכות, לשעבר דובר היישוב יצהר.

רשימת הציונות הדתית:

1. אופיר סופר

2. אורית סטרוק

3. שמחה רוטמן

4. מיכל וולדיגר

5. צבי סוכות

6. משה סולומון

7. יצחק חי זאגא

8. ארנון סגל

9. נעמה זרביב

10. רחלי צינקין

11. מאיר סיידלר

12. יוסף שפייזר

13. דוד פיין

14. אלירן יעיש

15. משה בהטה

16. משה רוט

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', נשא דברים לאחר פרסום התוצאות: "הנבחרת שהרכיבו לנו המתפקדים מייצגת את המגוון של הציבור הדתי לאומי - אנשי פריפריה ומרכז, מטפחות שבגליל, מגבעת שמואל ומחברון. אנשי עשייה מנוסים, נבחרת מנצחת שתעזור לנו בעזרת השם לנצח בבחירות". סמוטריץ' הוסיף: "אנו באים למשול ולתקן את מערכת המשפט, לייצב את המשילות בנגב ובגליל, נחיל את הריבונות על יהודה ושומרון ונטפל ביוקר המחיה בעזרת רפורמות שנדרשות במשק. יחד עם הנבחרת שנבחרה היום, נייצב את עתידה של מדינת ישראל".

סמוטריץ' הצהיר, כי הבחירות הקרובות "גורליות לעתיד המדינה. ראינו בשנה האחרונה את תוצאות הממשלה הרעה שקמה בתמיכת רע"מ והתנועה האסלאמית ובהמשך גם נשענה על הרשימה המשותפת. זה דבר שפגע בכבוד הלאומי, הוביל להזרמת כספים לתנועה האסלאמית וגרם לאויב הערבי להרים את הראש. הפעם אסור שזה יחזור".

במהלך מסיבת העיתונאים הציג סמוטריץ' "הצהרת נאמנות למדינת ישראל", בה נכתב: "אנו, ראשי המפלגות הח"מ, מצהירים בזאת כי נאמנותנו למדינת ישראל ולזהותה היהודית, מחויבותנו לביטחון ישראל ואזרחיה אינן תלויות בשום שיקול זר. לכן על סמך ניסיון העבר לא ניתן יד להקמת ממשלה בסיוע רע"מ והאחים המוסלמים בשום תנאי ובשום מצב". סמוטריץ' חתם על ההצהרה ואמר: "בפעם האחרונה שמענו כל מיני תירוצים על הפרת הבטחות אחרי הבחירות לגבי ההליכה עם רע"מ, סיסמאות שטענו שעושים את זה כדי למנוע בחירות חמישיות וכו'. הפעם אני קורא לכל ראשי המפלגות לחתום מראש על הצהרת נאמנות שבשום תנאי ושום מצב לא יקימו ממשלה איתם". 

"אני סומך על חברי לגוש הימין - ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אריה דרעי ומשה גפני - שיצטרפו אלי, אבל המבחן האמיתי יהיה של אותם אלו שמבקשים לקבל קולות מהימין ולא עמדו במבחן הזה בפעם הקודמת - איילת שקד, יועז הנדל, בני גנץ, גדעון סער ויאיר לפיד. תחתמו - או שתבהירו לציבור את האמת, שאתם מתכוונים להקים איתם ממשלה אחרי הבחירות".

בסיום דבריו, התייחס סמוטריץ' לקריאתו מוקדם יותר של נתניהו לאיחוד כוחות בין הציונות הדתית עם מפלגת עוצמה יהודית. הוא קרא ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לחזור לשולחן המשא ומתן: "ידי מושטת לאחדות, בוא ניפגש כבר מחר ונשב עד שייצא עשן לבן כדי להגיע להסכם על ריצה משותפת יחד עם הנבחרת המופלאה שבחרנו היום".

תגיות:הציונות הדתיתבצלאל סמוטריץ'בחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה