חדשות בארץ

מדינת תל אביב: מפות עם ציון הקו הירוק נתלו בכיתות ברחבי העיר

למרות שהוראות משרד החינוך אוסרות על החינוך המקומי להתערב בתכנים שנויים במחלוקת, החליטו בעיריית תל אביב להשקיע מכספי הציבור בפרויקט להכנת מפה עם סימון של הקו הירוק. משרד החינוך: "מפה חובבנית ולא מקצועית, שהומצאה על ידי עיריית תל אביב"

  • כ"ו אב התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בצעד יוצא דופן הוחלט בעיריית תל אביב, כחלק מההיערכות של אגף החינוך לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, לתלות בכלל הכיתות בעיר מפות של ארץ ישראל בהן מופיע סימון הקו הירוק. על פי הדיווח ב"הארץ", המפות מתוכננות להיתלות בכ-2,000 כיתות ברחבי תל אביב. מדובר בצעד המנוגד להוראות משרד החינוך, וככל הנראה ההנחיה לתליית המפות הגיעה מראש העיר רון חולדאי.

לדברי גורמים בעירייה, נציגים מטעמה פנו למשרד החינוך ולמרכז למיפוי ישראל וביקשו להעביר לידיהם מפות ונתונים. עם זאת, הגורמים לא העבירו עד כה את החומרים לידיהם, ובעקבות כך החליטו בעירייה לצאת לפרויקט שארך כשנתיים, בו נחקר התוואי המדויק של קו הפסקת האש. ראוי לציין, שהפרויקט בוצע על חשבון ציבור משלמי הארנונה בתל אביב

במשרד החינוך נדהמו מהחלטת העירייה וכינו את המפה כ"חובבנית ולא מקצועית, שהומצאה על ידי עיריית תל אביב. המפה לא הובאה לאישור משרד החינוך, ולפיכך היא לא מאושרת ללימוד ואף לא לשימוש כפלקט על הקירות". עוד הבהירו במשרד החינוך כי "הגורם היחיד שמוסמך לקבוע את מפות ישראל הוא המרכז למיפוי ישראל".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "חשוב לנו שהתלמידים והתלמידות יכירו לא רק את העיר ואת אזור מגוריהם, אלא את המדינה כולה. שיידעו היכן כל יישוב נמצא, כמה אנשים חיים בו ומה הרכב האוכלוסייה. חשוב שיכירו את הגבולות בינינו לבין מדינות אחרות, וכן את גבולות הריבונות הישראלית ואת המציאות המורכבת באזורים מסוימים. בנוסף, חשוב שיכירו את המזרח התיכון ויידעו כמה קטנה ישראל ביחס למדינות הסובבות אותה. זהו ידע שהכרחי לכל אחת ואחד".

"אנו בטוחים שמנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים שלנו, שמכירים טוב מכולם את תלמידיהם, יידעו להוביל ולהתאים עבורם את השיח, גם כשהוא מורכב; יידעו להציף את תמונת המצב הישראלית כפי שהיא במציאות - לעיתים שנויה במחלוקת, לעיתים ברת-שינוי ולעיתים משתנה בהתאם למדיניות פוליטית ממשלתית. כל אלה הם חלק מההיסטוריה, מההווה ומהעתיד המשותף של כולנו".

תגיות:מפהמערכת החינוךתל אביבהקו הירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה