חדשות יהדות

המערכת הפוליטית מתקשה להיפרד: "אוי לעולם שאיבד את מנהיגו"

הרצוג: "מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב". נתניהו: "עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה"

  • כ"ה אב התשפ"ב
(צילום: אהרון קרון / פלאש 90)(צילום: אהרון קרון / פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית מתאבלים על הסתלקותו לשמי מרום של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן זצ"ל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב זצ"ל: "אני אבל על לכתו מעימנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי. נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו.

"בכל מפגש עימו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש״ס, לאוהביו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך", לשון הרצוג.

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב הבוקר: "המנהיג הרוחני חכם שלום כהן הלך הלילה לעולמו. בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. 'בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ', יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מסר: "אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה. הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים. לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם".

נתניהו הוסיף: "הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם. עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה. שר וגדול הסתלק מאיתנו. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

ראש העיר ירושלים משה ליאון ביכה את הסתלקותו של נשיא המועצת: "יחד עם כל בית ישראל אני מבכה את הסתלקותו של גדול הדור חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה אשר הנחה את דרכה של תנועת שס במשך שנים, והאיר את עולם התורה בשקדנותו ולמדנותו".

"זכיתי להיכנס לביתו פעמים רבות כדי להתייעץ ולהתברך בנושאים העומדים על הפרק ולקבל את עצותיו החכמות שניתנו תמיד במאור פנים", ביכה ליאון. "זכיתי גם לקבל את תמיכתו במערכות הבחירות בהם התמודדתי ודמותו וזכרו לא ימושו מליבי ומלב ירושלים כולה לעולם. ציון במר תבכה, ירושלים תיתן קולה, אוי מי ייתן לנו תמורתו".

יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי מסר: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו בסערה השמימה, אבינו מורנו ומנהיגנו נשיא מועצת חכמי התורה, גדול הדור מרן חכם שלום כהן בן תופחא מלכה זצוק״ל. אוי לו לעולם שאבד מנהיגו ואוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת".

תגיות:פרידהגדולי הדורהרב חכם שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה