חדשות בארץ

המשבר במערכת החינוך: מבוי סתום במו"מ עם המורים

שר האוצר אביגדור ליברמן תקף את המורים: "יש להסיר את המילה 'שביתה' מהלקסיקון". מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, תקפה את משרד האוצר: "המורים יפסידו מכל הרעיונות ההזויים שאנחנו שומעים בימים האחרונים"

  • כ"ד אב התשפ"ב
ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן ממושך שהגיע למבוי סתום, התכנס הבוקר (ראשון) דיון מיוחד בנושא שכר המורים בנוכחות ולבקשת ראש הממשלה יאיר לפיד. ראש הממשלה החליט שלא להתערב בשלב זה במשבר ולתת לדרגים המקצועיים זמן נוסף לצמצום הפערים. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה: "הבהרתי במפגש אצל ראש הממשלה עם שרת החינוך כי מי שינהל את המו"מ על הסכם שכר הוא אך ורק הממונה על השכר במשרד האוצר".

למרות שלדברי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הפערים בין מערכת החינוך למורים הולכים ומצטמצמים, נדמה שהמשבר רחוק מסיום. לאחר שבועות ארוכים בהם הצדדים דנים על עדכון שכר המורים לעשור הקרוב, התגלע קיפאון במו"מ. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, דורשת להעלות את שכרו של מורה מתחיל מ-6,000 שקלים ל-10,500 שקלים. מנגד, משרד האוצר מסרב להעלות את גובה ההצעה מעל 9,000 שקלים – "לא יהיו הצעות חדשות", כך לדברי ליברמן. בנוסף, טוענים נציגי המורים כי הפעולות שנוקט משרד האוצר באות על חשבונם של המורים הוותיקים ששכרם נשחק במשך עשור. על פי ההצעה הנוכחית של האוצר, הם יצטרכו להסתפק בתוספת של מאות שקלים בלבד לשכרם החודשי.

מכיוון שמועד פתיחת שנת הלימודים הולך ומתקרב, ליברמן פועל בכל כוחו כדי למנוע מהמורים לממש את זכותם לשבות. בחודשים האחרונים קיים השר פגישות עם הנהגת ההורים הארצית. במהלך פגישות אלו נמסר לו, כי ועד ההורים יתמוך בהוצאת צווי מניעה למורים. "הדבר הכי חשוב, אחרי שנתיים של קורונה גם המסר החינוכי הוא חשוב ויש להסיר את המילה 'שביתה' מהלקסיקון", כתב ליברמן בטוויטר.

לאחר הדיון אצל לפיד "עקץ" שר האוצר את חבריו לממשלה, שר השיכון זאב אלקין ושרת הקליטה פנינה תמנו-שטה: "ראיתי אתכם קוראים בתקשורת לראש הממשלה להתערב במו"מ המתנהל בין משרד האוצר להסתדרות המורים. אני מאוד מעריך את הדאגה הכנה שלכם לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. הבהרתי במפגש אצל ראש הממשלה עם שרת החינוך כי מי שינהל את המו"מ על הסכם שכר הוא אך ורק הממונה על השכר במשרד האוצר. אנו לא זקוקים לא למשקיפים ולא למשגיחי כשרות".

בראיון ל-ynet אמרה בן דויד כי "משרד האוצר רוצה לחולל רפורמה במערכת החינוך שתי דקות לפני שנגמר החופש הגדול - ואנחנו רוצים תוספת שכר. זה פער רציני שעד לרגע זה פקידי האוצר לא הפנימו". לדבריה, את רפורמת "אופק חדש" גיבשו במשך שש שנים, במהלכן "גדולי המומחים במדינת ישראל, כולל נציגים ממשרד האוצר ומבנק ישראל, קבעו שהעיקרון הכי חשוב במערכת החינוך הוא שעובדי הוראה ימשיכו ללמד לכל אורך שנות הקריירה שלהם".

בן דויד הוסיפה ואמרה כי "נערי האוצר באים עכשיו ובאבחה אחת רוצים לשנות את זה. אנחנו לא ניתן להם להרוס את מערכת החינוך. עובדי ההוראה בישראל צריכים תוספת שכר. לא צריכים לוותר לא על שעות גיל, לא על משרת אם ובוודאי שלא על הוותק והדרגות שלהם. מי שלא מבין את זה - לא מבין בחינוך, ומי שמבין בכלכלה מבין שפקידי האוצר רוצים שהמורים לא רק שלא יקבלו שקל, הם יפסידו מכל הרעיונות ההזויים שאנחנו שומעים בימים האחרונים".

תגיות:יאיר לפידמשרד האוצראביגדור ליברמןהסתדרות המוריםיפה בן דויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה