חדשות בארץ

ח"כ אבו שחאדה: לבטל את ההמנון, הדגל וחוק השבות

יו"ר בל"ד אמר כי הוא תומך בביטול חוק השבות, ההמנון והדגל: "לפרק את המבנה הגזעני שמפלה לטובת היהודים". ח"כ שמחה רוטמן: "הוא לא יכול להיות חבר כנסת. הבעיה היא שופטי בג"ץ שעושים חוכא ואיטלולא מהחוק"

אבו שחאדה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אבו שחאדה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר בל"ד ויו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, אמר הבוקר (ראשון) כי הוא בעד ביטול חוק השבות, ההמנון והדגל. "הרעיון של מדינת כל אזרחיה בא במפורש לבטל את העליונות היהודית בכל דבר", אמר בריאיון לכאן ב'. "צריך לעשות שינוי רציני במבנה הגזעני שמפלה לטובת היהודים, ובשביל זה צריך לפרק את כל המבנה הגזעני הזה ולבנות מודל דמוקרטי יותר טוב לכל האזרחים".

אבו שחאדה נשאל האם הוא מגנה את הירי אמש לעבר אוטובוס של אגד תעבורה שנסע בכביש 60 סמוך לכפר סילוואד בבנימין, וסירב לעשות זאת: "אני חושב שלכיבוש יש המון קורבנות והדרך לסיים את כל האלימות הזאת היא בסיום הכיבוש. אני חושב שצריך להיות פרויקט פוליטי ברור שמוביל לסיום הכיבוש, סיום העליונות היהודית וסיום הגזענות, זה פרויקט דמוקרטי".

"אנחנו אף פעם לא קראנו לאלימות ואנחנו מתנגדים לאלימות, ואנחנו חושבים שזה לא מה שקרה אתמול. מה שמוביל לאלימות זה הכיבוש", הוסיף אבו שחאדה.

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב בכאן ב' על דבריו של אבו שחאדה: "סעיף 7א' לחוק יסוד הכנסת אומר שהוא לא יכול להיות חבר כנסת. מי שאומר שהדגל וחוק השבות לא נראים לו, וקורא לפרויקט המדינה היהודית 'גזעני' - לא רוצה פה מדינה יהודית. זו עמדה שלא צריך להכניס אדם לכלא עליה, אבל חוק יסוד אומר שהוא לא יכול להיות חבר כנסת. חוק היסוד פשוט נרמס".

רוטמן ציין, עם זאת, כי אינו מתכוון להגיש בקשה לפסול את אבו שחאדה מלרוץ בבחירות לכנסת: "בית המשפט העליון עושה חוכא ואיטלולא מהחוק. הבעיה היא לא סאמי אבו שחאדה, הבעיה היא שופטי בג"ץ שפעם אחר פעם ראו התבטאויות, תמיכה מפורשת בטרור, שלילת הקיום של המדינה – וכל פעם אמרו ש'זה בסדר גמור, תיכנסו חופשי'".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, תקף:  "רק בשבוע שעבר השמאל תקף כשאמרתי שצריך לגרש תומכי טרור ואת אלה החותרים תחת קיומה של מדינת ישראל, והנה הבוקר עם עוד אמירה מעוותת של אבו שחאדה נגד דגל המדינה וההמנון. את אבו שחאדה וחבריו תומכי הטרור צריך לגרש לסוריה. שישירו שם את ההמנון הסורי ויניפו את דגל סוריה, בישראל אין מקום בכנסת לתומכי טרור. בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא מלא ונראה לתומכי הטרור היכן מקומם האמיתי".

תגיות:איתמר בן גבירסאמי אבו שחאדהשמחה רוטמןבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה