הידברות לנוער

הידברות לנוער: ההורים מתערבים לי בחיים. מה עושים?

אני מרגיש שההורים יותר מדי חודרים לי לפרטיות, וזה ממש מפריע. איך מתמודדים עם זה?

  • כ' אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אשת קריירה התראיינה, והסבירה כיצד היא מצליחה לתפעל את הקריירה שלה לצד גידול ילדיה באופן הבא – "יש לי צי של בייביסיטריות". ובמילים אחרות, 'אני לא מגדלת את הילדים שלי במהלך השבוע'. אחת העובדות שמעידות על הנתק והריחוק שבין ההורים לילדים בימינו היא המצאתו של הג'וב החדש שנקרא "אופר", שזה בעצם מילה נרדפת ל'אמא בתשלום'. טוב, אף אחד לא באמת יודה שזה התפקיד, אלא מגדירים את זה בתור טיפול בילדים ועבודות הבית במתכונת מגורים בבית המשפחה, אבל בסופו של דבר זה סתם כיבוס מילים לשורה התחתונה של מה שזה באמת אומר – טפלי בילדים ובערמות הכביסה, ותני לי לטפח קריירה.

לא ממש מפתיע ששומעים על מלא מקרים של ילדים שקשורים לאופר שלהם יותר מאשר לאמא הביולוגית שלהם. אם היינו יכולים להיכנס לראש של אותם ילדים, ולראות מה הם חושבים על אמא שלהם כנראה שזה היה משהו בסגנון של "מי מדבר איתה בכלל? מתי היא בכלל התעניינה במה שקורה לי בחיים, או סתם שאלה אותי מה שלומי? מתי היא עודדה אותי, או שאלה למה אני נראה עצוב? מתי היא בדקה אם אני מסתדר בבית ספר, ואם הכול בסדר איתי?". עצוב, לא?

מחקרים מראים שרוב ההורים בעולם כל כך שקועים במטלות שלהם עד שאין להם בכלל זמן להתעניין בילד שלהם.

אז אם קיבלת הורים מהזן השני, שמתעניינים בך ובחיים שלך, אפילו שזה לפעמים מציק ונראה מתערב מדי, אז זכית בהורים נדירים. והרבה ילדים בעולם היו רוצים להתחלף איתך. בסופו של דבר, ההתערבות שלהם נובעת רק מזה שהם אוהבים אותך, ואיכפת להם ממך. אחרת, הם בכלל לא היו טורחים להעיר לך או לשאול יותר מדי שאלות. אז אולי, למרות הכול, מזל שיש לך כאלה הורים...

איך להתגבר כשכועסים על ההורים, ומתי הבן לא אמור לשמוע בקולם? הרב זמיר כהן בקטע קצר על הפרטים החשובים במצווה, כולל עצה נפלאה לכיבוד הורים:

 

מילים של התחזקות:

"אנחנו צריכים להבין ולהפנים שכדי להגיע לשמחה והאושר האמיתיים אנחנו חייבים אחד את השני עם כל הקושי שטמון בזה. זו האחריות שלנו והתפקיד שלנו, וככל שנשכיל ללמוד וללמד את זה יותר, וללכת בחוקי התורה - אנחנו לא נצטרך את הכאב והלחצים שמגיעים אלינו מבחוץ, כדי להחזיר אותנו לעצמנו". (אביב אלוש)
אביב אלוש (צילום: פלאש 90)אביב אלוש (צילום: פלאש 90)
 
תגיות:הוריםהתערבותהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה