חדשות בארץ

תגובות סוערות בישראל | בנט: "משלם משכורות למחבלים". לפיד: "חרפה מוסרית"

בכל רחבי הקשת הפוליטית תוקפים הבוקר את אבו מאזן, על רקע דבריו נגד ישראל. "פרטנר שמכחיש שואה הוא לא פרטנר", אמר ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט

  • כ' אב התשפ"ב
(צילום: Ohad Zwigenberg / POOL)(צילום: Ohad Zwigenberg / POOL)
אא

סערה בישראל בעקבות דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר כי ישראל ביצעה 50 שואות בפלסטינים.

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט גינה הבוקר (רביעי) את דבריו של אבו מאזן. "כראש ממשלה לא הסכמתי לפגוש את אבו מאזן, או לקדם כל משא ומתן מדיני איתו, גם מול לחצים מבית ומחוץ. 'פרטנר' שמכחיש שואה, רודף את חיילנו בהאג ומשלם משכורות לטרוריסטים- הוא לא פרטנר", לשון בנט.

שר הביטחון בני גנץ, שנפגש בעבר עם אבו מאזן בביתו בראש העין, אמר: "‏דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה. ‏מצופה ממי שמבקש שלום להכיר בפשעי עבר ולא לעוות את המציאות ולשכתב את ההיסטוריה".

"אנחנו נמשיך ללמוד מההיסטוריה כולל ממרכיביה המעוותים והאפלים, נחתור לשלום ונשמור על ביטחוננו וחוסננו היהודי", הוסיף גנץ.

שר המשפטים גדעון סער אמר: "דבריו של אבו מאזן - חרפה. הם חלק מתעמולה פלסטינית ממסדית המבוססת על עלילות דם כוזבות, עם 50 גוונים של אנטישמיות, שמטרתן דה-לגיטימציה לישראל. בחירתו של אבו מאזן לומר את דבריו המתועבים על אדמת גרמניה רק מעידה על השפל אליו בחר להגיע".

השר אביגדור ליברמן מסר: "אבו מאזן הוא מכחיש שואה ואויב מושבע של מדינת ישראל. אבו מאזן שעשה את הדוקטורט שלו במוסקבה בנושא הכחשת השואה, שמגיש חדשות לבקרים תלונות לבית הדין הפלילי בהאג ומאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

"אבו מאזן שאתמול סירב לגנות את הטבח באולימפיאדה במינכן ורצח הספורטאים לפני 50 שנה - הוא טרוריסט שעוסק בטרור מדיני ולכן הוא מסוכן יותר מכל פעילי הטרור של החמאס או הג’יהאד האיסלאמי. אני קורא לרה"מ ולשר הביטחון להפסיק לתת לו לגיטימציה, להיפגש ולהידבר איתו", לשון ליברמן. "אין כל סיבה להתרגש מאיומיו להפסיק את התיאום הביטחוני, כי גם אבו מאזן יודע שהתיאום הביטחוני חשוב לו עצמו, לא פחות מלישראל, ואם האיש נשאר בחיים עד היום ולא חוסל ע"י ארגוני טרור מתחרים, זה אך ורק בזכות התיאום הביטחוני בין מנגנוני הביטחון הפלסטיניים למערכת הביטחון הישראלית".

ראש הממשלה לפיד מיהר אמש לגנות את הדברים: "אמירתו של אבו מאזן על '50 שואות' על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

יו"ר יד ושם דני דיין אמר כי "דבריו הבזויים של אבו מאזן על '50 שואות' הם שפל מדגה מעורר סלידה. על ממשלת גרמניה להגיב כראוי לדברי הבלע שהושמעו בתוככי משרד הקנצלר".

דבורה ליפשטדט, השליחה האמריקנית למאבק באנטישמיות, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "דבריו של נשיא הרשות, אבו מאזן, כי ישראל ביצעה '50 שואות' אינם מתקבלים על הדעת. לעיוות השואה עלולות להיות השלכות מסוכנות והוא עלול לתדלק אנטישמיות".

תגיות:נפתלי בנטיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה