חדשות בארץ

אבו מאזן: ”ישראל ביצעה 50 שואות ב-50 כפרים פלסטינים". קנצלר גרמניה: "התבטאות מגעילה"

אבו מאזן אמר בשיחה עם נשיא גרמניה אולף שולץ כי ישראל ביצעה 50 שואות בפלסטינים

  • כ' אב התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיע אמש (שלישי) לביקור בברלין, ובמהלך נאומו אמר: "אם אתם רוצים להסתכל על העבר, בבקשה: ישראל עשתה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים, 50 שואות".

קנצלר גרמניה אולף שולץ לא הגיב לדברים במהלך נאומו של אבו מאזן, אך לאחר מכן אמר ל"בילד" כי "המעטה בערך הזוועות של השואה היא בלתי-מתקבלת". בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אני נגעל מהתבטאויותיו המקוממות. בעיקר עבורנו הגרמנים, כל שימוש בשואה לשם השוואה הוא בלתי נסבל ובלתי מקובל".

שגריר גרמניה בישראל סטפן זייברט הגיב לדברי אבו מאזן: "מה שאמר הנשיא עבאס בברלין על '50 שואות' הוא שגוי ובלתי מתקבל על הדעת. גרמניה לעולם לא תתמוך בשום ניסיון להכחיש את הממד הייחודי של פשעי השואה".

ארמין לאשט חבר הבונדסראט של גרמניה הגבי בחשבון הטויטר שלו: "מנהיג אש"ף היה זוכה לאהדה אילו היה מתנצל על מתקפת הטרור על ספורטאים ישראלים באולימפיאדת מינכן 1972. האשמת ישראל ב"50 שואות" במקום זאת היא הנאום המגעיל ביותר שנשמע אי פעם בקנצלר גרמניה".

בישראל תקפו את אמירתו של אבו מאזן. ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "אמירתו של אבו מאזן על '50 שואות' על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

שגריר גרמניה בישראל שטפן סייברט אמר כי "מה שהנשיא עבאס (אבו מאזן) אמר בברלין בנוגע ל-'50 שואות' הוא שגוי ובלתי מתקבל. גרמניה לעולם תעמוד נגד כל ניסיון להכחיש את הממדים הייחודיים של הפשעים שבוצעו בשואה".

השרה איילת שקד הגיבה: "אבו מאזן נלחם בחיילי צה"ל בהאג, ומכחיש שואה בגרמניה. אסור לתת לו לגיטימציה ובטח שלא להזמינו לראש העין".

שר התקשורת יועז הנדל הוסיף: "אבו מאזן היה ונותר מכחיש שואה. פגישות אישיות איתו הן מסר שלילי לאזור".

ח"כ יואב קיש כתב: "אחרי שהיה לא רלונטי ומחוץ לזירה הבינלאומית חזר אבו מאזן מכחיש השואה לחזית הבמה. שקרים השמצות ושנאת ישראל מופצים על ידו בגרמניה במסיבת עיתונאים ליד הקנסלר. התודות לבני גנץ שארח אותו לקפה בביתו בראש העין ולממשלת לפיד שמלווה לו כספים בניגוד לחוק ורואה בו שותף לחזון".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו של לפיד: "צביעות, קווים לדמותה. לכן שר הביטחון שלך ימשיך להזמין אותו אליו הביתה, אתה והוא תמשיכו להחזיר אותו לרלוונטיות בזירה הבינלאומית, לחזק אותו ולהעביר לו "הלוואות" של מאות מיליונים לתשלום משכורות למשפחות מחבלים".

יצוין כי אבו מאזן הוא מכחיש שואה ידוע. בספרו טען "מספר הקורבנות היהודים יכול להיות שישה מיליון ויכול להיות קטן בהרבה – אפילו פחות ממיליון". גם עבודת הדוקטורט שלו, אותה כתב במהלך לימודיו בברית המועצות, היתה בשם "הקשרים בין הנאציזם לציונות בין השנים 1933 – 1945".

תגיות:אבו מאזןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה