מעניין

ניסוי חברתי מרגש: כמה ישראלים עזרו למבוגרת לעלות במדרגות, וכמה התעלמו?

ניסוי חברתי מעניין שנעשה בארץ, שופך אור על ההתנהגות של האזרח הישראלי הממוצע כשזה מגיע ל'והדרת פני זקן'. כמה נכשלו וכמה עברו את המבחן?

אא

ניסוי חברתי מעניין שנעשה בארץ - שופך אור על הלב הטוב של האזרח הישראלי הממוצע. 

במסגרת הניסוי עלתה אישה מבוגרת במדרגות עם תיק נסיעות קטן בידה, למרכז קניות עירוני שבו חנויות ובנק. מתוך כעשרים אנשים שעלו במדרגות ביחד איתה או עברו במקום סמוך אליה ואף הבחינו בה - רק שלושה אנשים עברו על פני האישה המבוגרת מבלי להציע את עזרתם. 

כל שאר האנשים, גברים כנשים ואפילו נערים ונערות, עצרו להציע את עזרתם, ואף עזרו גם כאשר האישה המבוגרת ענתה 'לא', כשנשאלה אם היא צריכה עזרה. 

בקטע מסוים נראים בסרטון שני אנשים - אחד עולה במדרגות והשני יורד. שניהם מבחינים באישה המבוגרת עם התיק, שניהם מביטים בה ואולי מהססים אם להציע עזרה או לא, אך שניהם גם ממשיכים בדרכם מבלי לעזור. 

הגדילו לעשות כמה אנשים כמו האיש הזה, שלקח את התיק של הגברת המבוגרת גם מבלי לשאול אותה אם היא צריכה עזרה אלא קבע עובדה 'אני אעזור לך', והתחיל לרדת איתו במדרגות. 

מה אפשר ללמוד מזה? אסור להתעלם ממי שצריך עזרה, בפרט אם הוא מבוגר וקשה לו. 'והדרת פני זקן' יפגוש אותנו בכל תחנות החיים, ולא תמיד זה יהיה לנו קל או מתאים, אבל דווקא אז, היכן שקשה לנו או שאנו לחוצים בזמן, מצפים מאיתנו להשתדל יותר, ולעזור. 

בואו נפקח את העיניים, נסתכל סביב ונחפש את האנשים שצריכים עזרה ונעזור להם, בבחינת 'והיה טרם יקראו ואני אענה'.

 

תגיות:זקנהניסויוהדרת פני זקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה