חדשות בארץ

כמעט אסון: פעוט בלע בורג, השתעל, השתנק - וניצל בנס

פעוט בן שנה ושלושה חודשים שיחק עם ברגים, ובלע אחד מהם. הבורג חולץ לפני שנתקע במעי ולא הספיק לגרום לחור בדופן המעי

  • י"ח אב התשפ"ב
(צילום: דוברת פדה-פוריה)(צילום: דוברת פדה-פוריה)
אא

כמעט אסון: פעוט בן שנה ושלושה חודשים הובהל לבית החולים פדה-פוריה בטבריה, לאחר שהוריו שמו לב שהוא שיחק עם ברגים שהיו מפוזרים על הרצפה.

האם סיפרה כי הפעוט השתעל והשתנק. לאחר שטפחה לו על הגב, השיעול נרגע. בכל אופן החליטו ההורים לנסוע לבית החולים, כדי לוודא שהוא לא בלע את אחד הברגים.

בצילום רנטגן ראו הרופאים בקיבה בורג. בחדר ניתוח ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים, שלף את הבורג של הפעוט בשיטה אנדוסקופית ותחת הרדמה כללית.

"כשפעוט בולע גוף זר וחד, מדובר במצב חירום שמחייב פעולת הוצאה מידית. חייבים להוציא את הגוף הזר במהירות לפני שעובר את הקיבה מאחר והבורג עלול היה להיתקע במעי ואף לגרום לחור בדופן המעי. מצב שיכול לגרום לסיבוכים קשים ומסכני חיים", הסביר ד"ר און. "הצלחנו לאתר את הבורג ולשלוף אותו מהתריסריון , כלומר הוא כבר הספיק לעשות את הדרך לעבר המעיים. לשמחתנו, יום למחרת הפעולה, הפעוט כבר חש בטוב, אכל ושתה ויכולנו לשחרר אותו לביתו".

ד"ר און ביקש להזכיר להורים להקפיד ולגלות ערנות רבה למניעת בליעת חפצים ע"י פעוטות וילדים, ובעיקר חפצים מסוכנים כמו ברגים וחפצים חדים, סוללות, מגנטים, וחפצים גדולים אשר עלולים לחסום את הוושט. במקרה של פעוט או ילד שבלע חפץ מסוכן כזה, נדרשת התערבות מיידית ויש להגיע לביה"ח בדחיפות.

תגיות:חנקבית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה