חדשות בארץ

הפיגוע בעיר העתיקה: עדיין נשקפת סכנה לחייו של הפג שיולד בניתוח חירום

מצבם של שני הפצועים קשה מהפיגוע בעיר העתיקה בירושלים השתפר. לא נשקפת סכנה לחייהם

  • י"ח אב התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יממה לאחר הפיגוע בסמוך לכותל המערבי בירושלים: בבית החולים שערי צדק דיווחו הבוקר (שני) כי מצבם של שני הפצועים קשה התייצב, וכבר לא נשקפת סכנה לחייהם. מדובר על האישה שנורתה בבטנה בעת שהיתה ברכבה ויולדה בניתוח קיסרי חירום, ובמצבו של הגבר בן ה-40, תושב ארה"ב שהגיע לאירוע עם משפחתו בעיר העתיקה בירושלים.

מצבו של הפג שיולד בניתוח חירום עדיין קשה. ד"ר אלונה בן נון, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילודים בשערי צדק עדכנה על מצב הפג שיולד בניתוח חירום: "התינוק עדיין נזקק לתמיכה משמעותית ועוד לא יצא מסכנת חיים. אנחנו מטפלים בו בצורה אינטנסיבית. שעת הלידה ומה שקורה לפני ואחרי הלידה זה דברים שהם קריטיים. הוא סבל מלחץ דם נמוך".

פצועים נוספים, שמצבם קל עד בינוני בעקבות פגיעות ירי בצוואר, ביד ובכתף עדיין מאושפזים בבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים.

מעצרו של המחבל אמיר אלסידאווי, בן 25 תושב מזרח ירושלים, הוארך אתמול בשמונה ימים. בחקירתו טען המחבל כי ביצע את הפיגוע על רקע "משבר אישי". בשב"כ ובמשטרה מעריכים כי הוא אכן ביצע את הפיגוע על דעת עצמו, ולא פעל בהכוונת ארגון טרור כלשהוא.

אלסידאווי ישב בעבר בכלא הישראלי, לאחר שהורשע בעבירות אלימות חמורות בהשתתפותו בקטטה בין שתי משפחות, בה נרצח אחד מבין המשפחה היריבה. הוא נשפט למאסר עד אוגוסט 2023, ושוחרר לאחר קיצור שליש לאחר שביקש זאת. המשטרה התנגדה לשחרור המוקדם וטענה כי מדובר באסיר מסוכן, אך ועדת השחרורים אישרה את בקשתו.

במהלך 6 שעות לאחר הפיגוע ניהלו כוחות הביטחון מצוד אחרי המחבל, שנמלט רגלית מהאזור. לאחר שבני משפחתו נעצרו, הסגיר המחבל את עצמו, והגיע באמצעות מונית לתחנת המשטרה מוריה בירושלים.

תגיות:פיגוע יריירושליםעיר עתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה