חדשות בארץ

מחטף: הממשלה תאשר את מינויו של מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

היום תעביר הממשלה הממשלה אמורה להעביר מחר במחטף את מינויו של מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים, לתקופה של 8 שנים. מי שיכול לבטל את המינוי הוא נפתלי בנט, שבינתיים לא מטיל וטו

  • י"ז אב התשפ"ב
 מני מזוז (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90) מני מזוז (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שרי הממשלה יצביעו היום (ראשון) על מינויו של השופט בדימוס מני מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה למינוי בכירים לשמונה שנים. מדובר במחטף של ממשלת המעבר, שלמעשה כופה את דעתה של הממשלה הנוכחית על אלה שיבחרו בשמונה השנים הבאות, ונעשה בתקופת בחירות.

מדובר במינוי מעורר תמיהה, שקיבל את אישורה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שמונתה על ידי שר המשפטים הנוכחי גדעון סער. יצוין כי היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט לא אישר לנתניהו למנות בתקופת ממשלת מעבר.

מני מזוז היה היועץ המשפטי לממשלה ולאחר מכן שופט בית המשפט העליון, בהחלטותיו ובפסיקותיו הוא נטה לשמאל.

אמנם לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט יש זכות להטיל וטו על המינוי, אך הוא לא יעשה זאת. השרים איילת שקד ויועז הנדל הודיעו כי יתנגדו למינוי.

ארגון לביא הגיש בסוף השבוע האחרון עתירה דחופה לבג"ץ נגד מינויו של שופט בית המשפט העליון לשעבר, מני מזוז, ליו"ר הוועדה למינוי בכירים, זאת בניגוד לכללי הריסון החלים על ממשלת מעבר. מינויו של מזוז נועד בין היתר כדי להכשיר את מינוי הרמטכ"ל, גם הוא בתקופת בחירות.

על פי העתירה, "אין לאשר מינוי זה בתקופת ממשלת מעבר, וזאת בשל מאפיינים 'מחטפיים' של ההחלטה". שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון הורה ליועמ"שית להשיב לעתירה עד 22 באוגוסט, אך בחר שלא להקפיא את המינוי הצפוי.

תגיות:מני מזוזממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה