הסברה ישראלית

צבי יחזקאלי פנה לתושבי עזה בערבית. מדוע זה הצליח להרגיז את הרשת?

צבי יחזקאלי: "תמיד אחרי כל מבצע בעזה, אנחנו עושים סיכומים וניתוחים. הפלסטינים שומעים כלי תקשורת אחרים שלא ממש מעבירים להם 'תמונה מלאה', נגיד כך. הבוקר חשבתי לסכם את המבצע עבור תושבי עזה והרשות ואולי להגיד להם את מה שחלקם מרגישים ומפחדים לומר"

אא

צבי יחזקאלי הצליח להוציא את עוקביו ברשתות החברתיות משלוותם, כאשר פרסם הבוקר (ה') סרטון ובו הוא פונה לתושבי עזה - במטרה להסביר להם את מה שבאמת עומד מאחורי הפעולות של ישראל, ולא מה שהם שומעים בתקשורת הערבית. "הבוקר חשבתי לסכם את המבצע עבור תושבי עזה והרשות ואולי להגיד להם את מה שחלקם מרגישים ומפחדים לומר. מעין חובה עיתונאית, ישראלית ובעיקר יהודית. הנה ללא תרגום", כתב לצד הסרטון והצליח 'להכעיס' את הגולשים בכך שהסרטון היה ללא תרגום. 

"חבל שאין תרגום", "לא הבנתי מילה, חבל", "למה אין תרגום?", הזדעקו התגובות.

אנחנו לא באמת יודעים מה אמר יחזקאלי בסרטון, אבל אולי זה מתקשר למה שפרסם בפוסט אחר שלו, מלפני יומיים. להלן דבריו:

חמאס השתמש בג'יהאד כילד מופרע וקבלן משנה.

שלושה ימים לקח לכוחות צה"ל לסיים את מבצע עלות השחר מול הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, זאת לאחר חיסול הצמרת הבכירה של הארגון ותקיפת חוליות שתיכננו לפגע בישראלים. מהי האסטרטגיה של חמאס בחילופי המהלומות במסגרת המבצע?

"באסטרטגיה הפסדנו נקודות. מבחינה טקטית המבצע מוצלח והשיג מטרות יפות ותו לא. ישראל בודדה את הג'יהאד כאילו חמאס בעל בית טוב - חמאס משתמש בג'יהאד כילד מופרע וקבלן המשנה, הג'יהאד לא יכול לירות בלי חמאס, וישראל שיחקה את המשחק. חמאס רוצה יותר הקלות כי הוא היה המבוגר האחראי. יבוא יום שכשחמאס ייכנס למבצע, זה יהיה להרבה זמן ועם טילים כבדים יותר, ואנחנו פה בסוג של בעיה.

"חמאס זו ישות ג'יהאדיסטית, שהמטרה שלה היא שלא נהיה פה. השאלה כמה טקטיקות הם עושים בדרך כדי להשיג את מטרתם. בזמן שקט מתחמשים, זה אפילו יותר רפש מאשר במלחמה. השאלה היא למה אנו מחזקים את חמאס. ישראל תמיד רצתה למוטט את שלטון חמאס, אך אף פעם לא הכריזה על זה. לא יהיה מנוס מלהפיל יום אחד את שלטון חמאס ולעשות שם בחירות מחדש. חמאס זה רעיון שנכשל ברצועה, העזתים לא יבחרו בחמאס, אני בטוח בזה. הם רוצים תמיד את האופציה שבה יוכלו לשבור את השולחן ולומר שהם רוצים ללכת לג'יהאד".

תגיות:צבי יחזקאליהסברה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה