חדשות בארץ

בקרוב: שב"כ יקים מתקנים סמוך לביתו הפרטי של לפיד בתל אביב

כחלק מהעבודות למיגון ביתו הפרטי של ראש הממשלה בתל אביב, השב"כ מתכנן להקים "מתקנים ביטחוניים" שימוקמו בשטחים ציבוריים פתוחים. השר מאיר כהן: "לפיד מפקח בעצמו באופן אישי על העבודות, כדי שלא תהיה פארסה. אלו יהיו מתקנים זמניים"

  • י"ג אב התשפ"ב
לפיד (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)לפיד (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

(עודכן: 12:04)

שירות הביטחון הכללי מתכנן להקים בקרוב "מתקנים ביטחוניים", שימוקמו בשטחים ציבוריים פתוחים, וזאת כחלק מהעבודות למיגון ביתו הפרטי של ראש הממשלה יאיר לפיד בתל אביב. כך דיווח הבוקר (רביעי) מיכאל שמש בכאן ב'.

על פי הדיווח, בקרוב יחלו עבודות סמוך לביתו של לפיד שנועדו למגן אותו. במסגרת עבודות אלו, במשרד ראש הממשלה ובשב"כ מבקשים לקבל היתר בנייה להקמת "מתקנים ביטחוניים". הבקשה מטופלת על ידי ועדת המשנה למתקנים ביטחוניים. לוועדה זו הכלים לזרז את מתן היתר הבנייה, ובידיה נתונות סמכויות מיוחדות שמאפשרות להטיל סיווג על פירוט התוכניות של שב"כ בנוגע להקמת המתקנים. עוד דווח, כי שכניו של לפיד קיבלו את האפשרות להתנגד לתוכניות. 

העבודות המתוכננות בבית לפיד צפויות להיות בהיקף מצומצם יותר מאשר העבודות שבוצעו בביתו ברעננה של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בין היתר, הן יכללו הקמה של מבנים יבילים. המבנים ימוקמו בשטחים ציבוריים, אך ניתן יהיה להסירם בקלות.

בעקבות הפרסום, הנחה לפיד לעצור את כל העבודות סביב ביתו והבהיר כי אינו מאשר להקים מתקנים ביטחוניים על שטחים ציבוריים פתוחים מסביב לביתו.

מוקדם יותר הגיב שר הרווחה מאיר כהן מיש עתיד על הדיווח. "כל אמצעי האבטחה מותקנים באופן זמני, הם לא יפריעו לסדר הציבורי והם עוברים את כל האישורים המתאימים", אמר בריאיון לכאן ב'. "רוב הדברים הם על עמודים, יש מבנה יביל אחד שעדיין נמצא באישורים".

כהן הוסיף, כי "לפיד מקפיד שכל דבר שיושם יהיה מצומצם ויהיה באישור. ההנחיה הכי ברורה שלו זה שלא יהיה דבר קבוע שאי אפשר להזיז. לא בונים שם שום דבר – מבנה יביל קטן ומינימום תקציב".

"לפיד מפקח בעצמו באופן אישי על העבודות, כדי שלא תהיה פארסה של הצבת כל מיני דברים שיפריעו לשכנים. זה המינימום ההכרחי שהשב"כ מחייב. אלו יהיו מתקנים זמניים שלא יפריעו לסדר הציבורי, ואם יפריעו –  אז במינימום הפרעה ומינימום תקציב".

תגיות:יאיר לפידשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה