חדשות בארץ

הליכוד עתר נגד לפיד: משתמש בחיילי צה"ל לתעמולת בחירות – בניגוד לחוק

בליכוד עתרו לוועדת הבחירות המרכזית נגד ראש הממשלה יאיר לפיד ויש עתיד, בטענה כי הם עושים שימוש בחיילי צה"ל לצורכי תעמולת בחירות

אחת מהתמונות של לפיד בפיקוד דרום (צילום: חיים צח, לע"מ)אחת מהתמונות של לפיד בפיקוד דרום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

מפלגת הליכוד עתרה היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית נגד ראש הממשלה יאיר לפיד ומפלגת יש עתיד, וזאת בטענה כי הם עושים שימוש פוליטי בחיילי צה"ל לצורכי תעמולת בחירות.

העתירה מתייחסת לתמונות שצולמו בביקורו של לפיד בפיקוד הדרום במהלך מבצע "עלות השחר", בהן הוא נראה יחד עם קציני וחיילי צה"ל. התמונות, שצולמו על ידי צלמי לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), הועלו לחשבונות הרשמיים של משרד ראש הממשלה, וכן הופצו בחשבונות הפרטיים-פוליטיים של לפיד ויש עתיד וקודמו על ידי המפלגה ברשתות החברתיות.

בליכוד טענו כי מדובר בהפרה של סעיף 2א לחוק הבחירה (דרכי תעמולה), האוסר לעשות שימוש בנכסי המדינה בקשר עם תעמולת בחירות. כמו כן נטען כי פרסום התמונות של לפיד עם חיילי צה"ל מהווה "הפרה של סעיף 2 (ב)(ב) לחוק האמור, האוסר לעשות שימוש בתעמולת בחירות בצבא הגנה לישראל באופן העשוי ליצור רושם כי צה"ל מזוהה עם מפלגה או רשימת מועמדים".

במפלגת יש עתיד מסרו בתגובה לעתירת הליכוד, כי "הצילומים לא מהווים תעמולה. ביקור של ראש ממשלה באמצע מבצע צבאי בפיקוד דרום הוא מידע אינפורמטיבי שיש חשיבות לעדכן בו את הציבור. בנוסף יש בו גם ערך בהרתעת האויב ובשידור מסר מרגיע לציבור".

תגיות:יאיר לפידהליכודצה"ליש עתידבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה