חדשות בארץ

היועץ של ח"כ טאהא: אם הממשלה לא הייתה מתפרקת - לא היה מבצע בעזה

בריאיון לרדיו מכאן אמר יועצו של ח"כ וליד טאהא מרע"מ, כי אם הממשלה לא הייתה מתפרקת רע"מ הייתה מונעת את היציאה למבצע "עלות השחר": "הממשלה לא הייתה מעזה לצאת למלחמה"

ח"כ טאהא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ח"כ טאהא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(קרדיט: רדיו מכאן)

סעיד בדראן, יועצו של יו"ר סיעת רע"מ, חבר הכנסת ואליד טאהא, התראיין אתמול (שני) לרדיו מכאן. בתשובה לשאלה האם התפרקות הממשלה היא שדחפה את ממשלת המעבר בראשות יאיר לפיד לפתוח במבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האסלאמי, ענה בדראן בחיוב: "הניסיון מוכיח שבתקופה בה רע"מ הייתה בקואליציה - היא זו שהחזיקה אותה והחליטה על גורלה. הממשלה לא הייתה מעזה לצאת למלחמה, זה ברור".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב על הדברים: "תקשיבו לעוזר של ואליד טאהא. התעקשנו ועכשיו כולם יודעים שצדקנו - אסור להקים ממשלה בתמיכת תומכי הטרור. זה מסכן את מדינת ישראל. אנחנו נדאג, בעזרת השם ובכוח שתתנו לנו, שלעולם זה לא יקרה שוב".

חבר סיעתו של סמוטריץ', חבר הכנסת שמחה רוטמן, הוסיף: "ביום ראשון אמרתי באולפן כאן שהקרדיט על המבצע בעזה מגיע לאופוזיציה, ורק בזכות הפלת הממשלה ניתן היה לצאת אליו. היום אחרי הדברים האלה של סעיד בדראן מרע"מ, כבר אפשר להיות יותר ספציפיים. בזכות הציונות הדתית, שהבהירה לכולם שאסור אפילו לדמיין הקמת ממשלה שנשענת על תומכי טרור".

מנגד, סגן השר לשירותי דת, חבר הכנסת מתן כהנא, טען כי דבריו של בדראן הינם "קשקוש. לאחר כמעט שנה בקבינט הבטחוני אני יכול להעיד ממקור ראשון שההרכב הקואליציוני מעולם לא היה שיקול בקבלת החלטות בטחוניות. בטחון המדינה בממשלה הזו היה ועודנו בידיים טובות".

בתגובה לסערה שפרצה בעקבות דבריו, מסר בדראן: "אני מבהיר בזאת שאינני דובר רע"מ, וכי הדברים שנאמרו על ידי במהלך ראיון לתחנת רדיו מכאן נאמרו על דעתי העצמית ואינם משקפים את עמדת רע"מ".

תגיות:רע"ממבצע עלות השחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה