חדשות בארץ

מאסר על תנאי לקצין המשטרה שהורשע בתקיפת מפגין וצלם בהפגנה נגד נתניהו

סגן-ניצב ניסו גואטה, שהורשע בתקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך אחת ההפגנות נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, נידון לחמישה חודשי מאסר על תנאי. מח"ש: "תמרור אזהרה לכל שוטר"

גואטה, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גואטה, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בית משפט השלום בראשון לציון גזר הבוקר (שלישי) חמישה חודשי מאסר על תנאי על סגן-ניצב ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון במשטרה שהורשע בתקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה בבירה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

על פי כתב האישום, ב-22 באוגוסט 2020 ערכו מפגינים תהלוכה מגשר המיתרים בכניסה לירושלים ועד למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. במהלך התהלוכה, שלא אושרה מראש על ידי המשטרה, הגיעו חלק מהמפגינים לרחוב בצלאל, במטרה להמשיך בצעידה לכיוון כיכר פריז. כוח משטרתי הורה להם לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם.

אחד המפגינים, אביחי מיכאל גרין, פנה בשלב מסוים אל גואטה, והתלונן על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הדף אותו הקצין בחוזקה בפניו בשתי ידיו.

בהמשך, מפגין אחר הסיט את מסכת הפנים של גואטה והחל להימלט מהמקום. הקצין החזיר את מסכת הפנים למקומה, והחל לרדוף אחריו. בסיועם של שוטרים נוספים, הוא עצר לבסוף את המפגין. הכוח המשטרתי אחז בידיו וברגליו של העצור והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. על פי כתב האישום, צלם העיתונות ילון גורביץ' שתיעד את המתרחש הוכה בפניו בחוזקה על ידי גואטה.

מנגד, קצין המשטרה טען להגנתו במשפט כי הפעיל כוח סביר נגד גרין מתוך הגנה עצמית ומחשש להידבקות בקורונה. הוא הוסיף, כי גרין קילל שוטרים וכי הצלם הפריע לו להוביל עצור.

לפני כחודש וחצי הרשיעה השופטת עינת רון את גואטה בשתי עבירות של תקיפה, והיום כאמור החליטה לגזור עליו חמישה חודשי מאסר על תנאי.

מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נמסר לאחר גזר הדין: "בית המשפט קיבל את עמדתנו, הרשיע את הנאשם, גזר עליו מאסר על תנאי וקבע כי קצין משטרה בכיר, אשר תוך כדי מילוי תפקידו ביצע עבירת תקיפה - יישא בדין. יש לקוות שפסק הדין יהווה תמרור אזהרה לכל שוטר בדבר החובה לנהוג במקצועיות ולהימנע משימוש בכוח ובאלימות, בוודאי כאשר מדובר במפקד אשר מהווה דוגמה לפקודיו".

תגיות:הפגנותירושליםניסו גואטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה