חדשות בארץ

בשל חשש לקריסה: דיירי בניין בלוד פונו מדירותיהם

באחד מעמודי היסוד הפינתיים של בניין בלוד נמצא סדקים עמוקים ומסוכנים, ומהנדסת העיר הורתה לפנות את כל הדיירים מחשש לקריסתו. הדיירים פונו באופן זמני לבית כנסת סמוך

  • י"ב אב התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

דיירי בניין מגורים בן ארבע קומות בלוד פונו הבוקר (שלישי) מדירותיהם, לאחר שנקבע כי המבנה מסוכן למגורים.

על פי הדיווחים, באחד מעמודי היסוד הפינתיים של הבניין, הממוקם ברחוב צמח צדק 2 בעיר, נמצאו סדקים עמוקים ומסוכנים. מהנדס בניין שהעביר דו"ח בעניין לאגף ההנדסה בעיריית לוד קבע כי קיימת סכנה חמורה ומיידית לקריסת העמוד ולאובדן יציבות כללית של הבניין. מהנדסת העיר שהגיעה למקום קבעה כי קיימת סכנה ממשית לשלמות הבניין, וכי הוא נמצא בסכנת קריסה, והורתה על פינוי כל הדיירים המתגוררים בשמונה הדירות שבבניין.

למקום הוזעקו גורמי החירום העירוניים, כוחות משטרה וכיבוי אש, שפינו את דיירי הבניין באופן זמני אל בית כנסת סמוך. במקביל הוזמן מהנדס קונסטרוקציה וקבלן רשום של העירייה כדי לבחון באופן מקצועי האם ניתן לחזק את היסודות ועמודי הבניין ולבצע תמיכות באופן מיידי.

מהעירייה נמסר כי הבניין יישאר ריק מאדם עד לסיום הבחינה המקצועית וחוות דעת של מהנדסת העירייה. עוד נמסר, כי כלל הדיירים פונו ואין נפגעים במקום. 

ראש העיר רביבו מסר: "אני מודה לכל גורמי העירייה והחירום שנרתמו מיידית כדי למנוע כל סכנה מדיירי הבניין, וכן לוועד קהילת חב"ד על ההירתמות המהירה בשעת החירום". מנכ"ל העירייה, אהרן אטיאס, הוסיף: "אנו פועלים בהתאם להנחיות מהנדסת העיר ובוחנים במקביל ביצוע חיזוקים לבניין. גורמי הרווחה מעניקים כל סיוע אפשרי לדיירים המפונים".

תגיות:לודפינוי בניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה