הדרכה למתחזקים

המדריך למתחזק: מה הסיפור של דתיים עם שמירת העיניים?

לא לצפות בטלוויזיה וסרטים, לשים סינון במחשב ובסמארטפון – זה לא קצת הגזמה? מה כל הדרמה שעושים עם ראייה של מראה לא צנוע? ואם זה אפילו לא פעולה אקטיבית שעושים, אלא משהו שנתקלים בו על הדרך, אז מה הבעיה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. העין – הפתח אל הרצונות שלנו. כל חברה המייצרת מוצרים יודעת כי ללא השקעה בשיווק ופרסום עתידה של החברה הוא פשיטת רגל. הפרסומת תמיד תצייר מציאות לא מציאותית, של שלמות בלתי ניתנת להשגה, שמטרתה לגרום לצופה להאמין שאם הוא ירכוש את המוצר הוא יוכל להגיע לאותה תחושה נכספת. העין מהווה פתח אל הנפש, ודרכה ניתן להשפיע על הרצונות שלנו, לטוב או לשלילה.

רש"י כותב על הציווי "לֹא תָתֻרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם" – "העין רואה והלב חומד והגוף עושה את העבירות". כאשר אדם רואה מראות אסורים או קורא דעות פסולות, הדברים מחלחלים אל נפשו, ועלולים להביאו בסופו של דבר למעשים שלא היה חפץ בהם. הימנעות ממראות אסורים מהווה כחומת הגנה, השומרת על האדם מפני מעשים שליליים.

2. ראייה אסורה פוגמת בנפש. הראייה משפיעה על מחשבות האדם, רמת הטהרה והקדושה שלו, הדמיון ורמת המוסר. אדם שרואה מראה עבירות מתקררת בו יראת השמים, והרגישות שהייתה לו מתחספסת. ככל שאדם שומר יותר על קדושת העיניים, כך הוא מתקדש יותר וזוכה להגיע להשגות רוחניות הרבה יותר גבוהות מאשר אדם שאינו שומר על קדושת עיניו.

3. ליהנות יותר מהחיים. התורה מצווה "לֹא תָתֻרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם", ומכאן נאסר על הגבר להסתכל בהתבוננות על נשים או אף לראות בראייה שטחית נשים שאינן לבושות על פי גדרי הצניעות.
בזכות קיומה של מצוות שמירת עיניים, יופייה של האישה מתגבר בעיני בעלה, שלא נחשף להשוואות זרות. כשהגבר נמנע מלראות את יופיין של נשים אחרות, לא זו בלבד שהאישה זוכה לשאת את חינה בעיני בעלה ביתר שאת, אלא הבעל עצמו הוא המרוויח העיקרי, שכן איזה גבר לא היה רוצה שאשתו תראה בעיניו כיפה בנשים.

4. לטמא את בית המקדש שלך.הרב זמיר כהן מסביר בספרו 'מפתחות לחיים' כי על פי תורת הסוד האדם הוא בבחינת בית מקדש קטן, והמוח, מקום משכן הנשמה, הוא כנגד קודש הקודשים שבבית המקדש. ולכן אדם שמכניס למוח מראה שאינו צנוע באמצעות הסתכלות אסורה הרי זה כהעמדת צלם בקודש הקודשים.

"העיניים הם בבחינת המנורה המאירה ומאפשרת ראיה, הקיבה היא המזבח המעכל את הבשר, האף כנגד מזבח הקטורת וכן הלאה.

"והיכן נמצא קדש הקדשים בגוף האדם? במח. שהוא מקום משכן הנשמה, אשר היא בבחינת ארון הקודש שבו שני לוחות הברית, המונח בקדש הקדשים. אדם המכניס מראה שאינו צנוע למח, באמצעות הסתכלות אסורה, הרי הוא כמעמיד צלם בהיכל. כאילו שהכניס פסל לקדש הקדשים שבבית המקדש".

מהי הדרך הטובה ביותר ליהנות בעולם הזה? הרב זמיר כהן נותן עצה טובה ובדוקה לחיים מאושרים באמת:

 

האתגר השבועי

בחרו מבין האופציות את הצעד הבא שלכם:

1. הגדירו במחשב שברשותכם חסימת תמונות באתרי אינטרנט. תוכלו להגדיר אתרים ספציפיים בהם התמונות יחסמו. לחילופין, אופציה עדיפה היא להגדיר שכל התמונות באתרים יחסמו מלבד חריגים שתציינו את כתובתם, שהם אתרים כשרים ללא תמונות בעייתיות. איך עושים את זה? חפשו בגוגל "לראות את מה שצריך חסימת תמונות באתרים", ותקבלו הדרכה מפורטת.

2. אופציה אחרת, ומומלצת יותר, היא התקנת תוכנת סינון על המחשב שברשותכם, כך שאתרי אינטרנט בעלי תכנים לא ראויים יהיו חסומים. ישנן תוכנות סינון רבות, בעלות רמות הגנה שונות, כגון: רימון, אתרוג, נטפרי, נתיב, נטספארק ועוד.

3. יש לכם סמארטפון, ואתם מעוניינים לעשות צעד קדימה? אופציה אחת היא התקנת אפליקציית סינון על גבי מכשיר הסמארטפון הרגיל שקיים אצלכם, כמו של נטספארק, רימון ועוד. אופציה אחרת היא שימוש ב"סמארטפון מוגן" שניתן לרכוש, כמו של חברות הדרן, נתיב, מושגח, מהדרין פלוס ועוד. אופציה נוספת והמובחרת ביותר היא לעבור לטלפון כשר.

4. אם ברשותכם טלוויזיה, החליפו אותה בממיר הכשר 'צופיה' מבית הידברות, המכיל אינספור תכנים עשירים ומרתקים. לפרטים נוספים היכנסו לאתר 'צופיה' ,או התקשרו אלינו בטל' 073-3-333-333. (הממיר אינו מיועד למשפחות חרדיות, ומותנה בוועדת רבנים).

איך נעזור לילדנו? הרב זמיר כהן במסר חשוב להורים. צפו:

 

"היה לנו קשה להוציא את הטלוויזיה מהבית": הכירו את 'צופיה' – המסך הכשר למשפחות מתחזקות:

תגיות:שמירת עינייםהמדריך למתחזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה