חדשות בארץ

סקרים ראשונים אחרי "עלות השחר": גוש נתניהו עם 59 מנדטים

על פי סקרים חדשים שפורסמו לאחר מבצע "עלות השחר", גוש הימין-חרדים נחלש קלות בעוד יש עתיד רושמת התחזקות. מפלגת הרוח הציונית ממשיכה להתנדנד סביב אחוז החסימה, וברוב הסקרים אינה עוברת אותו

נתניהו (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)נתניהו (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

סקרים חדשים שהתפרסמו הערב (שני), פחות מיממה לאחר סיום מבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האסלאמי, מלמדים כי אין שינוי ניכר במפת המנדטים. עם זאת, גוש הימין-חרדים בראשות בנימין נתניהו נחלש קלות בעוד מפלגת יש עתיד בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד מתחזקת.

על פי סקר חדשות 12, שנערך  על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, לו הבחירות היו מתקיימות כיום, הליכוד היה זוכה ל-34 מנדטים – התחזקות במנדט לעומת סקר קודם. יש עתיד עולה ל-24 מנדטים, וגם כחול לבן-התקווה החדשה מתחזקת במנדט ומקבלת 12 מנדטים. התחזקות קלה נרשמת במפלגת הציונות הדתית, שמקבלת 10 מנדטים.

ש"ס מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7, הרשימה המשותפת 6 ורע"מ 5. מפלגת העבודה נחלשת קלות ל-5, ישראל ביתנו יציבה על 5, ומרצ עם 4 מנדטים. הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי סקר זה, גוש נתניהו נותר יציב על 59 מנדטים. המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית מקבלות במצטבר 55 מנדטים, והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

גם בסקר כאן חדשות זוכה גוש נתניהו במצטבר ל-59 מנדטים – ירידה של מנדט אחד לעומת סקר קודם. הליכוד נחלש בשני מנדטים – ל-33, בעוד יש עתיד מתחזקת במנדט אחד וזוכה ל-23. כחול לבן-התקווה החדשה יציבה על 12 מנדטים. הציונות הדתית עולה ל-11 מנדטים.

ש"ס נותרת עם 8 מנדטים, וגם יהדות התורה שומרת על יציבות – עם 7 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים. ישראל ביתנו מתחזקת קלות ל-6 מנדטים, בעוד מפלגת העבודה נחלשת במנדט – ל-5. מרצ זוכה ל-5 מנדטים, ורע"מ עם 4. גם בסקר זה הרוח הציונית לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר חדשות 13 צופה ירידה משמעותית יותר לגוש נתניהו – מ-62 מנדטים בסקר הקודם, שנערך ביום חמישי האחרון, ל-59.

על פי נתוני הסקר, הליכוד נחלש במנדט – ל-34, ויש עתיד מתחזקת במנדט – ל-22. הציונות הדתית וכחול לבן-התקווה החדשה נחלשות במנדט, ומקבלות 11 מנדטים כל אחת. גם ש"ס נחלשת במנדט – ל-7. יהדות התורה עם 7 מנדטים, והרשימה המשותפת עם 6.

היחלשות קלה נרשמת גם למפלגת העבודה, המקבלת 5 מנדטים. ישראל ביתנו נותרת עם 5 מנדטים, וגם מרצ ורע"מ שומרות על יציבות – עם 4 מנדטים כל אחת. הרוח הציונית עוברת בסקר זה את אחוז החסימה וזוכה ל-4 מנדטים.

תגיות:הליכודיש עתידהרוח הציוניתסקרי מנדטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה