חדשות בעולם

לראשונה מאז הפלישה לאוקראינה: רקטות עברו מעל אומן

רקטות רוסיות שנורו לכיוון קייב עברו בסמוך לעיר אומן שבאוקראינה. הן יורטו על ידי מערכות הגנה מתקדמות

  • י"א אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לראשונה מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני 6 חודשים, הבוקר (שני) עברו רקטות בסמוך לעיר אומן. הרקטות יורטו על ידי מערכות הגנה מתקדמות, ולא דווח על נפגעים או על נזק. 

הרקטות כוונו לעבר הבירה קייב, ומזכירו של רבה של אומן, שלומי אלישע, אמר ל'כיכר השבת' כי "לא הייתה נפילה באומן. נפלו שרידים של אחד המיירטים באזור בשטח פתוח, ללא נפגעים".

"יש לצבא האוקראיני מערכת יירוט מתקדמת, בפרט באזור צ'רקס. זה הירי הראשון לאזור אומן מאז השבוע הראשון של המלחמה", הסביר אלישע.

לקראת חגי תשרי והצפי לעשרות אלפי מתפללים שירצו להגיע לציונו של רבי נחמן בעיירה אומן, פרסם משרד החוץ הישראלי אזהרת מסע. על פי האזהרה, העיירה אומן אינה בטוחה כבעבר, וכי מי שבוחר להגיע למקום עושה זאת באחריותו. עוד קרא משרד החוץ לישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב מיידית את המדינה.

"אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לצאת באופן מיידי את גבולות המדינה", נכתב בהודעת משרד החוץ. "‏המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על יישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, ומהווה סכנת חיים ממשית ומיידי. לשגרירות ישראל אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן לספק שירות קונסולרי".

גם ראש עיריית אומן, אירינה פלטניובה, אמרה כי לא ניתן להבטיח שלא יהיו התקפות רוסיות על אומן, בעת הגעתם של המוני מתפללים לעיירה.

"העמדה שלי היא שאנשים צריכים להיות בטוחים", אמרה, "וכרגע, בשכונה הזו שבדרך כלל מארחת את החגיגות אין מספיק מקלטים. למרבה הצער, איננו יכולים להבטיח את שלומם המלא של עולי הרגל אם הם נכנסים".

"אם אנחנו מתכוונים לקיים את החגיגות, אנחנו צריכים לוודא שכולם בטוחים, וכרגע, אנחנו לא יכולים להבטיח שלא יהיו התקפות על אומן", הדגישה ראש העירייה, וציינה שכדי להבטיח את ביטחון המתפללים על העיירה לבנות יותר מקלטים, או להגביל את מספר האנשים שנכנסים. "הם לא מפחדים מההפצצות. אבל אם משהו ישתבש, אז הם יחפשו את האחראי, וראש העיר יהיה אחד האנשים שיוכלו להאשים אותו".

תגיות:אומןאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה