חדשות בארץ

כוחות הביטחון הרסו את בתי המחבלים מפיגוע הגרזנים באלעד

צה"ל הרס את בתיהם של המחבלים שביצעו את פיגוע הגרזנים באלעד, ורצחו 3 בני אדם באכזריות בלתי נתפסת

  • י"א אב התשפ"ב
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות צה"ל נכנסו הלילה (שני) לכפר רומאנה שבאזור ג'נין להריסת בתיהם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, צבחי אבו שקיר ואסעד אלרפאעי. הכניסה בוצעה זמן קצר לאחר כניסתה של הפסקת האש לתוקף.

במהלך הפעילות, התפתחה במרחב הפרת סדר אלימה שכללה הבערת צמיגים ויידוי אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. מצה"ל נמסר כי הריסת בתי המחבלים הסתיימה בהצלחה ללא אירועים חריגים.

כזכור, הטבח האכזרי באלעד התרחש במוצאי יום העצמאות. שני המחבלים רצחו את יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח הי"ד באמצעות מכות גרזן.

המחבלים, שנמלטו מהזירה, נתפסו בתום מצוד של שלושה ימים בשטח הפתוח שבין אלעד לקיבוץ נחשונים. השניים לא התנגדו למעצר ומיד נכנעו. מהחקירה עלה כי המחבלים לא משתייכים לארגון טרור, והחליטו יחד לבצע פיגוע בישראל. הם בחרו להגיע לאלעד, שבה עבדו ללא היתר ואותה הכירו היטב.

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

לפני חודשיים הוגש כתב אישום חמור נגד שני המחבלים, והאשים אותם ב-5 עבירות של ניסיון רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, 3 עבירות של חבלה חמורה, 2 עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות, וכניסה לישראל שלא כדין.

מכתב האישום עלה כי השניים הגיעו לישראל במטרה לגרום למותם של יהודים, ולשם כך הצטיידו בסכינים וגרזנים. הם הגיעו לאלעד ברכבו של הנהג אורן בן יפתח הי"ד, שהסיע אותם לאלעד מבלי שידע על כוונתם. לאחר מכן יצאו למסע הרג ברחובות העיר כשהם חמושים בגרזנים, במהלכו נרצחו שני קרבנות נוספים: יונתן חבקוק הי"ד ובועז גול הי"ד. עוד ניסו לרצוח 5 אזרחים נוספים, כשהם גרמו להם חבלות חמורות, ופצעו 4 מתוכם באורח קשה.

לפי כתב האישום, השניים היכו את הקורבנות פעם אחר פעם באכזריות ותוך גילוי שנאה עמוקה והמשיכו בכך גם לאחר שהקורבנות נפלו ארצה. המחבלים הודו בחקירותיהם במשטרה ובשב''כ בכל פרטי האירוע, ואף הביעו שביעות רצון מתוצאותיו הטרגיות.

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)
(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

תגיות:אלעדהריסת בתי מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה