חדשות בארץ

55 שעות מבצע | לילה שקט בדרום: הכבישים בעוטף עזה נפתחו. חזרה הדרגתית לשגרה

לאחר לילה שקט בדרום, השגרה חוזרת לדרום ולעוטף עזה: צירי הכבישים נפתחו, תנועת הרכבות תחל בצהריים

  • י"א אב התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חזרה הדרגתית לשגרה, לאחר שמבצע "עלות השחר" הסתיים: צה"ל הודיע הבוקר (שני), כי במידה ויישמר השקט בגבול עזה המעברים סביב הרצועה יפתחו בשעה 9:00.

הצמרת הביטחונית כינסה הערכת מצב כדי לדון בהסרת המגבלות, ובסיום הדיון הוחלט לפתוח את כל הכבישים שנסגרו לתנועה בעוטף עזה, ולבטל את הדרישה מתושבי העוטף לשהות בקרבת מרחב מוגן.

החזרה לשיגרה בעורף תיעשה באופן מדורג במהלך היום, לאחר שיהיה ברור שהירי מעזה לישראל פסק לחלוטין. תנועת הרכבות בין שדרות לאשקלון תשוב לפעול ב-12:00 בצהריים.

במהלך מבצע "עלות השחר" נורו לעבר ישראל 1,175 רקטות, פצצות מרגמה וטילים ש-200 מתוכם נפלו בשטח הרצועה. חלקם גרמו להרג אזרחים פלסטינים. מערכת כיפת ברזל יירטה כ-380 רקטות ב-96% הצלחה. בחסדי שמים, המבצע בן 55 השעות הסתיים עם 0 נפגעים בצד הישראלי.

צה"ל פגע משמעותית בשרשרת הפיקוד של הג'יהאד האיסלאמי, חיסל יותר מ-10 מחבלים בזמן אמת, התקיף כ-170 יעדי טרור של הארגון, בהם מנהרה התקפית, מוצבים ועמדות צבאיות, בורות שיגור ומחסני אמצעי לחימה.

בראש הישגי צה"ל במבצע הם חיסוליהם של מפקד החטיבה הצפונית של ארגון הטרור תיסיר ג'עברי ומפקד החטיבה הדרומית חאלד מנסור. לדברי צה"ל, המבצע ביסס את ההרתעה של ישראל.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך על הפסקת האש ואמר כי הוא תומך בחקירה בעניין הרג אזרחים: "אנו קוראים לכל הצדדים לעמוד בתנאי ההסכם ולוודא שדלק ואספקה הומניטרית נכנסים לרצועת עזה לאחר סיום הקרבות".

תגיות:מבצע עלות השחרהג'יהאד האסלאמירצועת עזהעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה