חדשות בארץ

החל מבצע "עלות השחר": צה"ל חיסל את בכיר הג’יהאד האסלאמי תיסיר ג’עברי

צה"ל פתח בתקיפת יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, וחיסל את תיסיר ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של ארגון הטרור בצפון הרצועה. תושבי העוטף נקראים לשהות בקירבת מרחבים מוגנים

תקיפה ברצועה, אילוסטרציה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפה ברצועה, אילוסטרציה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

(עודכן: 18:02)

כוחות צה"ל החלו אחר הצהריים (שישי) בתקיפת יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי שמו של המבצע "עלות השחר".

ברצועה דיווחו כי מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה, תיסיר ג'עברי, חוסל בתקיפה מהאוויר. ג'עברי החליף את בכיר ארגון הטרור בהאא אבו אל-עטא, שחוסל במבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019. בנוסף, חוסל גם מפקד מערך הנ"ט של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה, עבדאללה קדום. בצה"ל אישרו את הידיעה על חיסולו של ג'עברי ופרסמו תיעוד של התקיפה המדויקת על דירת המסתור בה שהה ג'עברי. מכת הפתיחה של המבצע, שבוצעה על ידי מטוסי קרב וכטב"מים, נמשכה כ-170 שניות.

תיעוד החיסול של ג'עברי (דובר צה"ל)

בהודעת דובר צה"ל צוין כי "ג'עברי היה אמון על קידום מתווים לפיגועי נ"ט כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל בימים האחרונים. בנוסף, סוכלו כ-10 פעילי טרור של הארגון, חוליות פעילים שהיו בדרכם לפיגוע נ"ט וצליפה. בנוסף, הותקפו בסיסים צבאיים ומבנים אשר משמשים את פעילי הארגון". מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, איים כי ארגונו ישגר רקטות לעבר תל אביב והערים הגדולות בישראל.

מערכת כיפות ברזל נפרסו בגוש דן ובירושלים, נוסף לאלו המוצבות בדרום. פיקוד העורף הכריז על מצב מיוחד בעורף ופרסם הנחיות מיוחדות לתושבים בטווח של 80 ק"מ מרצועת עזה. בשלב זה, ההנחיות יהיו בתוקף עד מחר בערב בשעה 20:00. תושבי עוטף עזה נקראים לשהות בקירבת מרחבים מוגנים.

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ פרסמו הודעה משותפת, לפיה "צה"ל תקף לפני זמן קצר מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. מדובר בפעולה שמטרתה הסרת איום קונקרטי על אזרחי מדינת ישראל ועל עוטף עזה ופגיעה במחבלים ובמשלחיהם. שיתוף פעולה מבצעי של צה"ל, גורמי המודיעין והשב"כ". בעקבות פעולת צה"ל ברצועה, יכנס לפיד הערכת מצב ביטחונית, יחד עם גנץ, בשעה 18:30 בקריה בתל אביב.

"ממשלת ישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע את סדר היום בעוטף עזה ולאיים על אזרחי מדינת ישראל", מסר לפיד. "יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו. כוחות הביטחון יפעלו כנגד מחבלי הג'יהאד האיסלאמי להסיר את האיום מעל אזרחי ישראל".

גנץ הוסיף כי "המשימה היא להגן על יישובי ישראל ואזרחי ישראל – לא נאפשר לאף גורם לאיים או לפגוע באזרחי ישראל. מי שינסה – ייפגע".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מסר: "מחזק את צה"ל וכוחות הביטחון שלנו. אוהבים אתכם ומתפללים להצלחתכם".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגיב: "בעת הזו אני מבקש לשים את כל חילוקי הדעות הפוליטיים בצד ולהתאחד כולנו סביב חיילי צה״ל. אני דורש מהמערכת הצבאית והדרג המדיני להשיב את ההרתעה. האויב חייב להבין כי דמם ונפשם של תושבי העוטף אינו מותר".

תגיות:רצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמימבצע עלות השחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה