חדשות בעולם

חשש בארה"ב | רוסיה מאיימת: "התוקפנות של המערב תוביל לשימוש בנשק גרעיני"

רוסיה מאיימת על ארה"ב, ומשגרת מסר חריף, לפיו ה"תוקפנות הישירה של מדינות המערב תוביל לשימוש בנשק גרעיני במלחמה עם אוקראינה"

  • ו' אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוסיה שיגרה מסר חריף למערב ולאו"ם, ואיימה כי הישירה של מדינות המערב על הפלישה לאוקראינה - עלולות להוביל לשימוש בנשק גרעיני במלחמה.

הדיפלומט הרוסי באו"ם אלכסנדר טרופימוב אמר הלילה (רביעי) כי "העימות של נאט"ו עם רוסיה מעמיד את המצב על סף התנגשות צבאית גלויה".

אתמול הזהיר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כי האנושות נמצאת "רק טעות חישוב אחת מהשמדה גרעינית", לדבריו, העולם עומד בפני איום "שלא נראה מאז שיא המלחמה הקרה".

"האנושות נמצאת היום במרחק אי הבנה, שיקול מוטעה אחד, מהשמדה גרעינית", אמר גוטרש "היה לנו מזל גדול עד כה. אך מזל הוא אינו אסטרטגיה או הגנה מפני מתיחות גיאופוליטית שתתפתח למשבר גרעיני. על האנושות לקחת מסלול חדש לקראת עולם נקי מנשק גרעיני".

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן הזהיר בנאומו באו"ם מכך שצפון קוריאה מתכוננת לערוך את הניסוי הגרעיני השביעי שלה. בלינקן התייחס גם להסכם הגרעין עם איראן, ואמר כי "חזרה להסכם הגרעין של 2015 תהיה התוצאה הטובה ביותר עבור ארה"ב, איראן והעולם". עוד הדגיש בלינקן כי השיחות בין שרי החוץ של המעצמות נכשלו, בשל חוסר רצונה של איראן לחזור להסכם.

 

תגיות:רוסיהארה"בנשק גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה