חדשות בעולם

סערה: יהודי רכש את שעון היד של היטלר, בסכום בלתי נתפש של 1.1 מיליון דולר

שעון היד שקיבל היטלר ימ"ש ליום הולדתו ה-44, נמכר השבוע ליהודי ממוצא אירופאי, שהעדיף להישאר בעילום שם בשל הסערה שהתחוללה על רקע מכירתו 

בעיגול: שעון היד עם ראשי התיבות של צורר היהודים ימ"שבעיגול: שעון היד עם ראשי התיבות של צורר היהודים ימ"ש
אא

השבוע נמכר שעון היד של צורר היהודים אדולף היטלר ימ"ש - בסכום אגדי של 1.1 מיליון דולר. 

מי שאמון על המכירה הוא בית מכירות פומביות שמנוהל על ידי אדם בשם ביל פנגופולוס - שלא מעט איומים על חייו ספג בשל העובדה כי הוא מוכר את השעון של צורר היהודים, שלכתחילה אמור היה להיות מושמד בעיניהם. 

מה שהצליח להסעיר את הרוחות סביב הפריט הוא הדרך שבה החליט פנגופולוס לקדם את מכירתו: "שריד של מלחמת העולם השנייה ופריט היסטורי", נאמר בקידום המכירות של העסק שלו. 

על פי הדיווחים מדובר בשעון יד עם ראשי התיבות של שמו AH, ועם חריטת צלב קרס - שאותו קיבל היטלר ימ"ש באפריל 1933, לרגל יום הולדתו ה-44.

על אף שמנהיגים יהודיים מקהילות שונות בעולם גינו את מכירת הפריט באמצעות מכתב ובו 34 חתימות, היום הותר לפרסום כי מי שרכש אותו הוא יהודי ממוצא אירופאי, שהעדיף להישאר בעילום שם. 

יו"ר האגודה היהודית האירופית הרב מנחם מרגולין, ששמו התנוסס אף הוא ברשימת המתנגדים למכירת השעון - אמר כי מדובר במכירה פומבית ש"עושה אידיאליזציה למה שהמפלגה הנאצית עמדה עבורו, ומאפשרת הזדמנות לרכוש פריט ששייך למי שעשה רצח עם". 

מבית המכירות נמסר בתגובה כי המכירה הפומבית חייבת לשמר את פריטי ההיסטוריה, בין אם מדובר בהיסטוריה טובה או רעה. "אם אתה הורס את ההסיטוריה, אין שום הוכחה שזה באמת קרה".

תגיות:יהודישעוןהיטלרהזוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה