חדשות בארץ

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה בנתונים כואבים: 66% מהעולים מחבר העמים - לא יהודים

סכנה גדולה להתבוללות: תומר מוסקוביץ', מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, מצביע על כך ששני שליש מהעולים לישראל ממדינות חבר העמים לשעבר אינם יהודים על פי ההלכה

  • ה' אב התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, תומר מוסקוביץ', חשף נתון מדאיג במיוחד, בציינו ששני שליש מהעולים ממדינות חבר העמים לשעבר בששת החודשים האחרונים – לא יהודים על פי ההלכה. לדבריו, יש לתקן את חוק השבות.

את הדברים אמר מוסקוביץ' בראיון לפודקאסט של נדב פרי. בהתייחסו להמוני הפליטים מאוקראינה שרוצים לעלות לישראל, אמר כי הוא "מקבל בכל יום החלטות קורעות לב״, ולא מתנצל כשהוא מבהיר שמבחינתו העיקרון היסודי שמנחה את את מדיניות הכניסה לישראל הוא עקרון המדינה היהודית".

"האירוע של האוקראינה הוא רע מבחינתי", מודה מוסקוביץ', המשמש כסלקטור בשערי הכניסה לארץ. אך מדגיש: "שהאירופאים לא יתנשאו עלינו, הם מכניסים יותר פליטים מאוקראינה כי הם צריכים עובדים".

בראיון שהעניק ל'כלכליסט', אמר מוסקוביץ' כי “אני חושב שבמקרה זה התפקיד שלנו לפעול מהראש ולא מהבטן. מבחינת הבטן — ברור שהייתי מעדיף להכניס את כולם. בהנחה שכולם אומרים לי את האמת, ואני מניח שרובם אומרים לי את האמת. אלה מקרים קשים, אלה לא אנשים שעוברים תקופה קלה בחיים. אבל צריך לזכור שהמלחמה באוקראינה היא לא המלחמה הראשונה וכנראה גם לא המלחמה האחרונה.

מוסקוביץ' הדגיש כי על ישראל להישאר מדינה יהודית. הוא ציין כי עד היום היה ברור מאוד שמדינת ישראל היא מדינת מקלט של העם היהודי ולא של כל פליטי העולם. ולכן, למשל, כשאפגניסטן נפלה לידי הטאליבן, ישראל לא קיבלה פליטים. "באפריקה בכל רגע נתון יש ארבע או חמש מלחמות שמייצרות סיפורי זוועה יותר קשים מהסיפור של אוקראינה, וכולם היו שמחים להגיע לפה", אמר.

במשך ההיסטוריה חלו ניסיונות רבים להשמיד את העם היהודי על ידי נישואי תערובת והתבוללות. אבל המלחמה הזו אף פעם לא נגמרה והיא ממשיכה עד היום. כיום תנועות המסיון תופסות תאוצה, ובמקביל אחוז ההתבוללות מרקיע שחקים. פאנל מרתק עם מיטב הרבנים והמומחים בנושא:

 

תגיות:עוליםמהגריםמדינות חבר העמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה