חדשות בארץ

"אי אפשר גם וגם": אורבך לא יתמודד במפלגת הרוח הציונית

ח"כ ניר אורבך הבהיר כי לא ישתלב במפלגת "הרוח הציונית": "אמרתי לשקד שהדרך היחידה להצליח זה לנצל את הוואקום בציונות הדתית"

  • ד' אב התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ניר אורבך הבהיר כי לא ישתלב במפלגת "הרוח הציונית" של שקד והנדל. לדבריו, "אי אפשר ללכת גם וגם בצורה מעורפלת".

בראיון שהעניק ל'קול חי' אמר אורבך: "אמרתי לשקד שהדרך היחידה להצליח זה לנצל את הוואקום בציונות הדתית, שרואה במפלגה של סמוטריץ' ובן גביר קיצונית מדי, מרגיש שאי אפשר ללכת לליכוד, גם שם יהיה קשה לעבור את אחוז החסימה".

אורבך התייחס למפלגה, בה ישב יחד עם חברי רע"מ: "השנה האחרונה הייתה מאוד מורכבת, הייתי במקום שידע, הייתי שם וראיתי את האופציות. בחירות בעיני היו מקום שקשה לצאת ממנו, בהתחלה הצלחנו לקדם דברים, אבל זה לא הצליח בסוף.

"סוף התהליך שבנט הודיע שהוא מפזר את הכנסת, זה היה בעקבות פגישתי איתו ותקופה ארוכה של שיחות איתי. לא התלבטתי, ברגע שהבנתי שההישענות על ח"כים אנטי ציונים באתי אליו והייתי שקוף איתו לאורך כל הדרך.

"הייתה לי מטרה, בסופו של דבר לא מכיר אנשים שהיו עומדים מול ראש ממשלה, מול חבר ועושים מהלך כזה. עבדתי איתו מעל 10 שנים, אבל הייתי איתן בדעתי ערכית וידעתי שאולי אשלם מחיר פוליטי", הוסיף.

"כשנכנסתי למהלך הזה, אלו היו האופציות, בחירות או ממשלה כזו. לא ויתרתי על הערכים שלי ועבדתי עם הסיעות החרדיות, בחוק הגיוס אנשי הרב דרוקמן עברו מילה מילה, ברגע שיצא חוק גיור של יוליה מלינובסקי אני מנעתי את זה. בחודשים הראשונים הרגשתי שאני יכול לעשות דברים, גם למגזר החרדי, גם בהתיישבות וכל הערכים והאידאולוגיה.

בחודשים האחרונים הרגשתי שהאדמה נשמטת ונשענים כל המשותפת – אני האיש שבגללו נפתלי בנט הודיע שהממשלה מתפזרת", סיים אורבך את דבריו.

 

תגיות:ניר אורבךבחירות 2022הרוח הציונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה