חדשות בעולם

חולה הסרטן הגשים חלום: עומר בן ה-15 נפגש עם... ביידן

עומר יוסף בן ה-15, חולה בלוקמיה, חלם להיפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עמותת החסד "רחשי לב" הגשימה לו את החלום

  • ד' אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרגש: עומר יוסף בן ה-15 הוא גיבור בן זמננו, המתמודד עם מחלת הלוקמיה. כאשר שמע על ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, אמר לשימי גשייד, מנכ"ל עמותת "רחשי לב", כי הוא חולם להיפגש עם נשיא ארה"ב.

ביוזמת עמותת "רחשי לב" נפגש יוסף עם הנשיא. היתה זו הפגישה האחרונה שקיים הנשיא בישראל, לפני שהמריא לסעודיה.

עומר, תושב רחובות, נלחם כבר עשרה חודשים במחלת הסרטן. לפני שלושה חודשים הוא עבר השתלת מח עצם, וערב אחד בלבד קודם הפגישה קיבל הנער תוצאות בדיקות המצביעות על כך כי החלים מהמחלה, ואין בגופו כל תאים סרטניים.

עומר נכנס אל החדר במלון המלך דוד יחד עם גשייד. השלושה שוחחו על ההתמודדות של עומר עם הסרטן ועל המאמצים העולמיים למציאת טיפול. "אדוני הנשיא", אמר לביידן, "בשנה אחת בלבד נכנסתי למחלקה האונקולוגית בבית החולים, הכרתי שם ובבית 'רחשי לב' חברים חדשים ועד שנודע לי השבוע שאני בדרך להחלמה, כבר הספקתי לאבד כמה מחבריי הטובים, שמעתי בכאב על זה שאיבדת את בנך לסרטן לפני שבע שנים, וזה הופך אותך לחלק מהמשפחה שלי.

"אנחנו משפחה עם סיפור עצוב, אבל עם הרבה כח. הבנתי שהשתמשת לטובה בכח שלך, כשהשנה הגדלת במאות מיליוני דולרים את תקציבי מחקר הסרטן", הוסיף עומר. "אני מודה לך, שאתה מציב בכך דוגמא למנהיגי העולם, ומקווה שבזכותך ובזכות מנהיגים אחרים, יהיו מדי שנה פחות ופחות ילדים שחווים את מה שאני חווה. המסר שאתה מביא איתך, של תקווה, של שלום, ושל אחריות של כל אחד מאיתנו לעתיד המשותף של כולנו, מחזק אותי ואת חבריי במחלקה".

ביידן השיב לעומר: "עומר, איבדתי בן לסרטן, עצוב לי מאוד, אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף במחקר ופיתוח טכנולוגיות חדשניות. אני יכול לומר לך בביטחון שב-15 השנים הקרובות תהיה התקדמות למציאת טיפולים לסרטן משמעותית יותר מאשר ב-50 השנים האחרונות. תחלום, תאמין, ותגיע רחוק. אין דבר שאתה לא יכול לעשות".

מנכ"ל עמותת רחשי לב, שימי גשייד, הוסיף: "המוחות המבריקים בארה"ב ובישראל מובילים מחקרים מופלאים, שמקדמים אותנו לעולם בו ילדים יוכלו להיות ילדים. בו הם יוכלו לתכנן את תקופת הקיץ לחופשה ולא לפרוטוקול רפואי. ילדים חולמים ורוצים לשמוח, להיות ילדים תוכניות קיץ שבו הם יבלו בפארק שעשועים ולא בהקרנות. עד אז, צריך להמשיך להלחם באמונה, בתקווה ובחיוך".

בתגובה, אמר הנשיא לגשייד: "את העבודה החשובה שאתם עושים פה עם עומר, המשיכו לעשות לא רק בבית בישראל, אלא עם ילדים בכל העולם".

בתום השיחה חיבק ביידן את הנער המחלים, ואמר לו: "עומר, כשתהיה ראש ממשלה, ויגידו לך שמחוץ לחדר מחכה ג'ו ביידן, עשה לי טובה – ואל תשאל: 'איזה ג'ו'", תכניס אותי למשרדך".

תגיות:ג'ו ביידןרחשי לבמחלת הסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה