חדשות מדע וטכנולוגיה

מהיום רובוטים יתחילו להחליף אנשים, ואלו התחומים הראשונים שבהם זה כבר קורה

האם ידעתם שהרובוטים כבר הוכנסו למשקים השונים בארץ, ועתידים בקרוב להחליף שירותים רבים שבהם משמשים בני אדם? 

אא

האם ידעתם שהרובוטים כבר הוכנסו למשקים השונים בארץ, ועתידים בקרוב להחליף שירותים רבים שבהם משמשים בני אדם? 

רובוטי הדרכה בקניונים, רובוטים בתחנות 'מנטה' של דלק, ואפילו רובוטים שימדדו לכם חום כשאתם מגיעים לבית החולים. למעשה, רובוטי ניקיון כבר הוכנסו לבית חולים 'השרון' בתקופת הקורונה, וסייעו רבות במשימות ניקיון שטחי בית החולים. 

מנכ"ל one robotix בישראל עודד טהורי, מספר כי הרובוטים שיסתובב בתחנות הדלק 'מנטה' ידעו לזהות אנשים ולהציע להם מבצעים שונים. 

אז מה קורה לגבי ההווה? האם כבר עכשיו יש רובוטים בחוץ? אכן כן. לדברי טהורי, עולם המסעדנות כבר חובק 20 רובוטים על תקן מלצרים, שמגישים את האוכל לצד מלצרים אנושיים. "הם למעשה חוסכים את ההליכה למטבח ובחזרה", הוא מסביר. בעתיד, לדבריו, הרובוטים ילוו את האורחים לשולחן במקום המארחת, ישירו שירי יום הולדת במקום המלצרים ה'מזמרים' ואפילו ישאלו אתכם האם נהניתם מהשירות, לצורך טיוב ושיפור. 

עוד מוסיף טהורי ואומר כי גם בבתי החולים הסיעודיים נכנסו רובוטים שמסייעים לצוות הסיעודי. "יש לנו גם רובוט במחלקת עיניים, שמדריך ילדים לפני בדיקה ומסביר תוך כדי משחק מה יהיה בתהליך. אנחנו גם מתחילים להכניס רובוטי משלוחים בעולם הרפואה, שישנעו תרופות לבדיקות, ועובדים מול משרד הבריאות על פרויקט חדש שיאפשר לרובוטים לעקוב אחרי מדדים של מטופלים".

אז איפה טמונים החסרונות בעצם, ולמה כבר עכשיו אנחנו לא רואים את הרובוטים בכל מקום - מבצעים עבורנו למשל, עבודות בנייה קשות? אז זהו, שזה לא כזה מושלם כמו שאולי חשבתם: "עד שרובוט ישטוף לנו כלים ייקח להערכתי הרבה זמן, אולי עשור", אומר טהורי, ומדגיש כי "כל נושא הידיים בתחום הרובוטיקה לא התפתח. כל חברת טכנולוגיה בעולם עובדת על הקונספט הזה, אבל זהו נושא מסובך. להערכתנו רובוטים ביתיים יעלו בין 1,000 ל-5,000 דולר בהתאם ליכולות הרובוט, ויהיו תשלומים נוספים לספקי שירות שונים". 

תגיות:עתידמענייןרובוטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה