חדשות בארץ

לחץ אמריקני על ישראל: יש לקחת אחריות על הרג העיתונאית בג'נין

אנתוני בלינקן, שר החוץ האמריקני, דרש משר הביטחון גנץ כי על ישראל לקחת אחריות על הרג העיתונאית שירין אבו עאקלה. זאת לאחר שמשרד החוץ האמריקני קבע כי לא ניתן לקבוע מי ירה את הקליע שפגע באבו עאקלה

  • ג' אב התשפ"ב
אנתוני בלינקן (צילום: shutterstock)אנתוני בלינקן (צילום: shutterstock)
אא

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח אמש (מוצ"ש) עם שר הביטחון בני גנץ. במהלך השיחה דרש בלינקן מגנץ כי על ישראל "לקבל אחריות על תקרית ההרג הטרגי של העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין".

על פי הדיווח ב'כאן 11', בלינקן נפגש בשבוע שעבר עם בני משפחתה של העיתונאית שנהרגה בג'נין, וכי בלינקן הדגיש ש"הממשל מאמין שלישראל ולפלסטינים מגיעה מידה שווה של ביטחון, חירות ודמוקרטיה".

מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי "גנץ ציין בפני שר הביטחון האמריקני שצה"ל פועל לסיים את התחקיר המקיף על האירוע שבו נהרגה, וכי ישראל תחלוק את הממצאים עם האמריקנים עם סיומו".

עוד מהודעת הלשכה, במהלך השיחה דנו גנץ ובלינקן בהמשך הלחץ על איראן ובמשא ומתן על הסכם הגרעין, בהשפעות האזוריות של ביקור הנשיא ביידן בישראל ובסעודיה ובחיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני באזור בהובלת ארצות הברית. השניים שוחחו גם על המשא ומתן לפתרון סכסוך הגבול הימי בין לבנון לישראל, לקראת הגעת המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין.

כזכור, בתחילת החודש סיים משרד החוץ האמריקני את בדיקת הפרשה, וקבע כי הקליע ניזוק קשות, ועל כן אין אפשרות לקבוע האם הוא נורה מנשק של חיילי צה"ל, או מירי פלסטיני. לדברי המשרד, אין כל סיבה להאמין שהירי היה מכוון.

תגיות:אנתוני בלינקןשירין אבו עאקלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה