חדשות בארץ

"לא ניתנה לי אפשרות": גאולה אבן-סער התפטרה מתאגיד השידור הציבורי

העיתונאית ומגישת החדשות גאולה אבן-סער התפטרה מתאגיד השידור הציבורי, לאחר שוועדת האתיקה לא אפשרה לה להמשיך ולהגיש את תוכניתה האקטואלית, בשל ניגוד עניינים

  • ג' אב התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

גאולה אבן-סער, אשתו של שר המשפטים גדעון סער, התפטרה הבוקר (ראשון) מתאגיד השידור הציבורי כאן. בחשבון הטוויטר שלה כתבה אבן-סער: "הבוקר הודעתי לתאגיד השידור הציבורי על התפטרותי. תמיד האמנתי בשידור הציבורי ובמשך 30 שנה שמרתי לו אמונים תוך הקפדה בלתי מתפשרת על מקצועיות למען הצופים. למרבה הצער, לא ניתנה לי האפשרות המקצועית הראויה להמשיך ולעשות זאת. כל אשה היא לא רק הגבר שהיא נשואה לו. שבוע טוב עם התחלות חדשות!".

בתאגיד השידור כאן הגיבו: "קיבלנו הבוקר בצער את התפטרותה של גאולה אבן-סער, מהמגישות הבכירות, המקצועיות והטובות ביותר בתקשורת הישראלית. הישגיה בשידור הציבורי, איכויות ההגשה וכישוריה כמראיינת אפיינו אותה לאורך כל דרכה בכאן, וברשות השידור. תרומתה לתאגיד השידור מאז הקמתו היתה רבה, ייחודית ומשמעותית, והיא היוותה חלק בלתי נפרד ממשפחת כאן. מאחלים לה הצלחה רבה בהמשך, בכל אשר תבחר".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) הגיבה: "גאולה אבן סער לא יכלה לבקר באופן אובייקטיבי את בעלה. גם לא את הקואליציה בה הוא יושב. גם לא את האופוזיציה שנלחמה בו. היא עמדה בניגוד עניינים חזיתי מול 120 חברי כנסת. כשהיא רומזת שהיא הופלתה על רקע מגדרי היא עושה צחוק מעצמה, מאיתנו ומכל מאבק שנשים ניהלו אי פעם".

נזכיר כי לאורך כל השנה החולפת נשמעה ביקורת קשה על אבן-סער שהמשיכה לעסוק בנושאי אקטואליה למרות ניגוד העניינים בשל המשרה של בעלה.

לפני שבועיים החליטה ועדת האתיקה של התאגיד לא לאפשר לאבן-סער להמשיך ולהגיש את תוכניתה "השבוע", בשל ניגוד עניינים בעקבות התמודדותו של בעלה בבחירות הקרובות.

הועדה ציינה כי "עולה חשש כבד לניגוד עניינים שיש בו פוטנציאל להפרה מהותית של תקנון ועדת האתיקה של התאגיד. גם בארגוני חדשות מובילים בעולם המערבי קיימת הקפדה בתקופת בחירות למנוע מצב שבו מגיש/ה, שבני זוגם/ן מעורבים במערכת הפוליטית יעסקו בנושאים פוליטיים. זאת ללא קשר לניסיונו/ה המקצועי ולאמינות הגבוהה שהוכיח/ה המגיש/ה במהלך שנות עבודתו/ה. חברי הוועדה סבורים כי כדי לשמר את אמון הציבור בשידורי התאגיד, ובהינתן שתאגיד כאן מספק שירות למען הציבור ובמימון הציבור, יש לדבוק בכללי אתיקה מקצועית שהוצגו לעיל".

תגיות:תאגיד השידור הישראליהתקשורת הישראליתגאולה אבן-סער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה