חדשות בארץ

מנהיג העדה החרדית הלך לעולמו, אותרה גופת עוה"ד שטבע בכינרת: סיכום חדשות השבת

גאב"ד העדה החרדית, הרב יצחק טוביה וייס, נפטר בבית החולים הדסה עין כרם. גופתו של ראיד מחאמיד נמשתה מהכינרת. יהודי הותקף בשומרון על ידי פורעים פלסטינים. כל מה שחשוב לדעת

אא

ברוך דיין האמת: הרב יצחק טוביה וייס, גאב"ד העדה החרדית, נפטר לפנות בוקר (שבת) בבית החולים הדסה עין כרם, והוא בן 95. הרב זצ"ל, שהוכתר לפני כ-19 שנים לגאב"ד, שימש כמנהיגה ומורה דרכה של העדה החרדית בירושלים. בחודש שעבר הוא אושפז במצב קשה בבית החולים בעקבות זיהום, ושוחרר לביתו כעבור כעשרה ימים. על מועד הלווייתו תבוא הודעה.

בתום תשעה ימים של חיפושים, נמשתה מהכינרת גופתו של עורך הדין ראיד מחאמיד. בני משפחתו של מחאמיד, שטבע בכינרת לאחר שנפל מסירת מנוע, זיהו את הגופה. במבצע לאיתורו של מחאמיד השתתפו מאות שוטרים וכוחות מזרוע הים, והוא כלל שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים של לוחמי היחידה לאיתור ימי של זרוע הים (שייטת 3).

ההכרזה על הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל תידחה במספר ימים בשל עיכובים טכניים ופוליטיים, כך פורסם בחדשות 12. שני המועמדים האחרונים שנותרו במרוץ הינם האלופים הרצי הלוי ואייל זמיר.

יהודי הותקף אתמול בצהריים סמוך ליישוב עלי זהב שבשומרון על ידי עשרות פורעים פלסטינים שיצאו מהכפר בורקין. היהודי, שהוכה באלימות, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים בילינסון. הפורעים היכו את כלבו למוות. אחד מהפורעים עוכב לחקירה על ידי כוחות הביטחון שהגיעו למקום.

מאות פלסטינים התפרעו אתמול על כביש אלון, סמוך לכפר אל-מוע'ייר שבבנימין. הפורעים חסמו את הכביש בסלעים, ויידו אבנים מטווח אפס לעבר רכבים של יהודים שעברו במקום. רכז הביטחון של היישוב הסמוך שהוקפץ למקום נרגם אף הוא באבנים וחלון רכבו נופץ, יחד עם שמשותיהם של עשרות רכבים יהודיים שנסעו בכביש.

בפורום "מאבק על כל דונם" טוענים כי מדובר בהתפרעות שתוכננה מראש בהכוונת הוועדה למאבק בהתנחלויות של הרשות הפלסטינית, וכי התריעו על כך בתחילת השבוע בפני גורמים ממערכת הביטחון. עמישב מלט, פעיל בפורום, סיפר: "עשרות רכבים יהודיים נקלעו לתוך ההמון הערבי ששעט לעברם, ונאלצו לעלות על מחסומי האבנים שפיזרו הפורעים תוך שהם נרגמים מכל עבר. לפניי עמדה אישה עם ילדיה, שהצליחה להימלט באורח נס ללא פגע והייתה מבוהלת והמומה".

לדברי מלט, כוחות צה"ל שהגיעו למקום לאחר דקות ארוכות "לא פעלו במיידי לסילוק הפורעים, שהמשיכו לידות לעברנו אבנים ואף לתקוף אותנו באבנים ואלות. אחד הפורעים שהיו גלוי פנים היכה בי באלה, מטרים בודדים מחיילי צה"ל שעמדו בסמוך. רק לאחר כחצי שעה, בעקבות הגעתם של עשרות תושבים נוספים להדוף את הפורעים, התחילו החיילים להדוף את הפורעים בחזרה לכפר".

חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב הגיעו אתמול, כשעתיים לפני כניסת השבת, לישיבת חומש, והחרימו לוחות סולאריים המספקים חשמל לישיבה. בשל הפגיעה במערכת החשמל, הישיבה נותרה ללא חשמל לשבת.

שמואל וונדי, מנכ"ל הישיבה, הגיב בחריפות: "לצערנו המצב הביטחוני מחמיר, ניסיונות פיגועים, זריקות אבנים, רק לפני כמה שעות לינץ' בתושב סמוך לעלי זהב, ואת כוחות הביטחון מטרידה רק הישיבה בחומש. זה לא נתפס. החל מהרצח של יהודה דימנטמן הי"ד, מתנכלים לישיבה באובססיה, זה פרס לטרור. החרמת חלקים ממערכת החשמל של הישיבה זו עליית מדרגה בפגיעה בחומש, אבל אנחנו לא מתייאשים, לא ישתיקו את קול התורה בחומש".

יו"ר הנהלת מרצ, אורי זכי, הודיע כי יתמודד בפריימריז על מקום ברשימת המפלגה לכנסת. זכי הינו בן זוגה של השרה תמר זנדברג, שהודיעה לפני כשבועיים כי לא תתמודד בבחירות לכנסת הבאה.

יו"ר כחול לבן-התקווה החדשה, שר הביטחון בני גנץ, נפגש אתמול עם המועמדת לראשות מרצ זהבה גלאון. לאחר הפגישה נמסר, כי "השניים דנו בתרחישים השונים להרכבת ממשלה לאחר הבחירות ולמניעת חזרתו של נתניהו לשלטון".

תגיות:בני גנץיהודה ושומרוןמרצהרב יצחק טוביה וייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה