חדשות בארץ

בנט תוקף: הכתבה ב"הארץ" - אסופת רכילויות שמקורה בשני יועצים ממורמרים

בהודעה משותפת חריגה, דחו ראש הממשלה החליפי בנט וראש המוסד ברנע את הדיווח ב"הארץ", לפיו יועצתו לשעבר של בנט, שמרית מאיר, הדליפה לתקשורת מידע על מבצע של המוסד. בנט ייחס את הדיווח ב"הארץ" לשני יועצים בלשכתו, ותקף: "ממורמרים. חבל שלא הקדישו יותר מזמנם לעבודה החשובה שהופקדו עליה ולא לקנאה, לרכילויות ולקרבות לשכה"

בנט (צילום: Noam Revkin Fenton)בנט (צילום: Noam Revkin Fenton)
אא

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, וראש המוסד דוד ברנע פרסמו הערב (חמישי) הודעה משותפת, וזאת בעקבות כתבה שפורסמה ב"הארץ" בה נטען כי יועצתו המדינית לשעבר של בנט, שמרית מאיר, הדליפה לתקשורת מידע על מבצע של המוסד.

בהודעה החריגה של בנט וברנע נכתב כי ''ראש המוסד מעולם לא האשים את שמרית מאיר, או אף אחד אחר בסביבת ראש הממשלה לשעבר בנט, בהדלפה, ומעולם לא ביקש מראש הממשלה בנט לערוך כל בדיקה ביחס לפעולה המדוברת. להיפך, ראש המוסד, בתיאום עם ראש הממשלה, פעל על מנת להחצין את הפעולה מסיבות מבצעיות נדרשות".

ראש הממשלה החליפי הוסיף מטעמו כי "האירועים המתוארים כאן לא אירעו. כתבה זו היא קשקוש מוחלט. בניגוד לנטען בכתבה, בנט לא הנחה את שמרית מאיר להדליף שום ידיעה על הפעולה לשום כלי תקשורת. שמרית מאיר לא הדליפה ידיעה על הפעולה. ראש המוסד לא פנה לבנט לחקור. כל פעולותיה של שמרית מאיר, בתקופת כהונתה כיועצת הבכירה של ראש הממשלה בנט, נעשו על דעתו המלאה ולבקשתו, והיא תרמה רבות להצלחות המדיניות והביטחוניות של ממשלת בנט".

בהודעתו מתח ראש הממשלה החליפי ביקורת חריפה על שני יועצים בלשכתו, מבלי לקבוע בשמם, ואמר כי הוא "נדהם מאסופת הרכילויות בכתבה זו שמקורן בשני יועצים ממורמרים שחבל שלא הקדישו יותר מזמנם לעבודה החשובה שהופקדו עליה ולא לקנאה, לרכילויות ולקרבות לשכה. חבל שעיתון 'הארץ' בוחר לפגוע בצורה מיזוגנית ביועצת שכל חטאה היה שפעלה במקצועיות למען ראש הממשלה בנט ולמען האינטרס הישראלי".

על פי הדיווח של מיכאל האוזר טוב ב"הארץ", ראש המוסד חשד כי מאיר הדליפה מבצע חריג שלא הייתה אמורה להכיר אותו. בהמשך, בעקבות הההדלפה, הביא המוסד לפרסום הפעולה בכלי תקשורת זר, צעד שנעשה באישורו של בנט.

בתגובה לדיווח מסרה מאיר כי "כל המתואר לגבי פעולת המוסד שקרי מן היסוד. לא הדלפתי ולא הייתי מעלה בדעתי להדליף פעולה כה רגישה. דעתי הכללית על ההדלפות וההתרברבות בנושא איראן ידועה. לא הייתה שום פעולה שעשיתי בתפקיד שלא הייתה באישורו או לבקשתו של ראש הממשלה דאז נפתלי בנט, והוא לא ביקש ממני דבר כזה. כל שרבוב של שמי לנושא הזה שקרי ודיבתי לחלוטין".

בהתייחסה למתיחויות האישיות בין בכירי לשכתו של בנט, טענה מאיר כי "לא היה סכסוך בלשכה, לי לא היה שום דבר נגד אף אחד. זו היתה בריונות במעמד צד אחד, והיא ניצחה – התפטרתי. היא ממשיכה גם מעל דפים אלה ממש". מאיר הוסיפה ותקפה את "הארץ" על נתינת במה ל"רכילויות לשכה שמטרתן רצח אופי", כלשונה: "אני ממליצה למדליפים הבלתי נלאים וגם לכותב להשיג לעצמם חיים ולהניח לאובססיה. קיץ בחוץ".

תגיות:נפתלי בנטהמוסדדוד ברנעשמרית מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה