חדשות בארץ

"חור במשפחה לנצח": מתן צינמן בן ה-6 הובא למנוחות

הילד מתן צינמן, שנהרג בתאונת דרכים בכביש 60, הובא למנוחות בירושלים. אביו חיים ספד לו: "התיק שלך כבר מוכן לכיתה א'. אתה מדבר על כיתה א' כבר שנתיים, כל כך התרגשת, אבל לא תוכל להיות בכיתה א'"

  • כ"ט תמוז התשפ"ב
מתן צינמן ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)מתן צינמן ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

(עודכן: 17:48)

מתן צינמן, הילד בן ה-6 מהיישוב שבות רחל שנהרג אמש (רביעי) בתאונת דרכים בכביש 60, הובא אחר הצהריים למנוחות בהר המנוחות בירושלים.

חיים, אביו של מתן, ספד לו: "נולדת ביום כיפור בשעת הנעילה, זה היה כל כך מיוחד. כל כך רציתי לראות אותך גדל. הילדים בגן אהבו אותך, היית חבר של כולם. כל כך אהבת את האחים שלך. זה לא נתפס שזה קרה, נהיה חור במשפחה לנצח. כולם יגדלו ורק אתה לא".

"אמא רצתה מאוד להגיע והיא לא יכולה, אבל היא רצתה שאגיד לך 'היית ילד מתוק, רציתי לראות אותך גדל וזה לא יקרה'. התיק שלך כבר מוכן לכיתה א'. אתה מדבר על כיתה א' כבר שנתיים, כל כך התרגשת, אבל לא תוכל להיות בכיתה א' לצערי".

"אני מצטער שלא הייתי שם לתפוס אותך. מתני שלי, אני לא אראה אותך יותר וגם לא אמא. תחסר לנו מאוד. אף פעם לא ראית אותי בוכה, ועכשיו אתה רואה. אני רוצה לומר לך תודה על שש שנים טובות ששימחת אותנו נורא. היית אח טוב. תמיד תהיה איתנו. נתגעגע אליך"

מתן ז"ל נהרג בתאונה בה הייתה מעורבת נהגת פלסטינית. על פי העדויות והתחקור בשטח, היא השתוללה על הכביש, יצאה לעקיפה על קו הפרדה רצוף ופגעה חזיתית במכונית בה נסעה משפחת צינמן.

מתן פונה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים, תוך כדי פעולות החייאה, אולם הרופאים שנאבקו על חייו נאלצו לקבוע את מותו. האם רבקה נפצעה באורח קל. שלושה ילדים נוספים נפצעו באורח בינוני וקשה. מזירת התאונה פונו שני פצועים פלסטינים במצב בינוני לבתי חולים בשטח הרשות הפלסטינית.

רבקה צינמן שחזרה היום, ממיטתה בבית החולים, את האסון. "זו לא הייתה תאונת דרכים", אמרה. "הכביש היה פנוי גם בנתיב השני. הרכב ראה אותי והאיץ בזווית חזקה אליי. ניסיתי להתחמק, הוא פשוט נכנס בנו. הבן הקטן שלי נרצח. לא תאונה - פיגוע. רצו לפגוע בי. אני מבקשת שיפתחו חקירה על הנושא, שזה בעצם היה פיגוע טרור".

"זו לא הייתה תאונת דרכים סתמית", הוסיפה צינמן. "הייתי בהכרה מלאה כל הזמן וראיתי בדיוק מה קרה. ההתנגשות הייתה במהירות עצומה. איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש".

המתיישבים ביהודה ושומרון מתריעים מזה זמן רב על חוסר באכיפה בכבישי האזור נגד עברייני תנועה פלסטינים. הערב בשעה 19:30 יקיימו תושבי בנימין הפגנת מחאה בצמתים לאורך כביש 60, בה ימחו על ההפקרות בכבישי יהודה ושומרון.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, קרא לתושבים להצטרף למחאה: "אי אפשר לשתוק! התרענו, הזהרנו, דרשנו אכיפה אפקטיבית –  וברגע נגדעו חיים של ילד. אנו דורשים תוכנית חירום לאכיפה בכבישי יו"ש. על ראשי המשטרה, משרד המשפטים ומשרד הביטחון להתכנס עוד היום ולגבש תוכנית חירום לאכיפה. זאת לצד מענה מיידי להרחבה ופיתוח התשתיות".

תגיות:יהודה ושומרוןתאונת דרכיםמתן צינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה