חדשות כלכלה

מכה קשה בכיס: החשמל יתייקר בשבוע הבא ב-8.6%

מחיר החשמל יעלה ב-8.6%, לאחר שההתייקרות המקורית שתוכננה ל-9.6% הופחתה מעט. מדובר בהתייקרות של כ-500 שקל בשנה למשפחה ממוצעת

  • כ"ט תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רשות החשמל הודיעה אמש (רביעי) כי ב-1 באוגוסט יעלה מחיר החשמל ב-8.6%. מדובר בהחלטה סופית, שתפגע קשות בצרכן הישראלי. מחיר החשמל למשפחה ממוצעת בישראל יעלה ב-500 שקלים לשנה.

בעקבות העלאת מחיר החשמל, צפויות התייקרויות נוספות של מוצרים ושירותים במשק. הסיבה לכך היא שהעלייה במחירי החשמל תגרור עליית מחירים של חלק מהמוצרים המיוצרים במפעלים שמחוברים עדיין לחשמל, וכן תגרום להוצאות גדולות יותר לבעלי חנויות ועסקים, שייקרו בעקבות כך את המוצרים שהם מוכרים על מנת לכסות את העלויות.

בין השאר יתייקר השימוש במכוניות החשמליות וברכבת ישראל, שחלק מהקווים שלה פועלים על חשמל. גם השימוש בחשמל בנמלי הים והאוויר יתייקר, ועשוי להוביל לעליית מחירים של אגרות בנמלים ונסיעה ברכבת.

גם הרשויות המקומיות ייאלצו למצוא מקורות מימון, למשל לתאורת הרחובות ומשרדי העירייה. בעקבות כך, ייתכן שמיסי הארנונה יעלו באחוזים בודדים כבר בשנה הנוכחית. ההערכות הן שהאינפלציה תעלה בחודשים אוגוסט וספטמבר בעוד 0.2% לפחות רק כתוצאה מייקור החשמל.

רשות החשמל הודיעה בתום השימוע כי "בהמשך לשימוע שפורסם על ידה, החליטה רשות החשמל הערב על עדכון העלות המוכרת של חברת החשמל באופן שמעלה את התעריף לצרכן הביתי הממוצע בכ-8.6%. החלטת הרשות ממתנת מעט את העלייה שפורסמה לפני השימוע. זאת, לאור צמצום מגבלת היתר הפליטה של יחידות הגז בתחנת הכוח אשכול ומאמצים נוספים שייתכן ויבשילו לכדי צמצום מסוים של השימוש בפחם בטווח הקצר".

התייקרות החשמל - הכירו את המונה החכם שיכול להוריד את המחיר:

(קרדיט: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

תגיות:חשמלרשות החשמלעליות מחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה