חדשות בארץ

נתניהו לגנץ: אל תמנה רמטכ"ל בתקופת בחירות, הארך את כהונת כוכבי

ראש האופוזיציה קרא לשר הביטחון שלא להמשיך בהליכים למינוי רמטכ"ל חדש: "להותיר את המינוי לממשלה הבאה שתקום, כפי שהיה נהוג תמיד"

אא

(עודכן: 20:07)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קורא לשר הביטחון בני גנץ שלא להמשיך בהליכים למינוי רמטכ"ל חדש, ולהאריך את כהונתו של הרמטכ"ל הנוכחי אביב כוכבי.

במכתב ששיגר היום (רביעי) לגנץ, כתב נתניהו כי "מינוי רמטכ"ל הוא אחד המינויים הרגישים והחשובים לביטחון ישראל. לכן, ללא קשר לזהות המועמדים שהם כולם מפקדים מצוינים, הכרחי שמינוי זה ייעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי. מינוי בכירים צריך להיקבע על ידי ממשלה קבועה, ולא על ידי ממשלת מעבר בעיצומן של בחירות. כך נהגו בעבר ממשלות ישראל, כולל הממשלות בראשותי, וכך צריך לנהוג גם היום".

נתניהו ציין כי "הרמטכ"ל הנוכחי, רא"ל אביב כוכבי, מסיים את תפקידו ב-15 בינואר 2023, חודשיים וחצי שלמים אחר מועד הבחירות ב-1 בנובמבר. אם יש צורך בכך, הממשלה יכולה גם להאריך את תפקידו בכמה שבועות, כפי שנעשה בעבר במינויים דומים של ראש השב”כ וראש המוסד. לכן אני פונה אליך היום בבקשה לא למנות את הרמטכ"ל הבא בתקופת הבחירות ולהותיר את מינוי הרמטכ"ל לממשלה הבאה שתקום, כפי שהיה נהוג תמיד".

"חשוב לי להדגיש: אין באמירה שלי כדי לשלול אף אחד מן המועמדים המוצעים שהם כולם ראויים לתפקיד. אבל צריך למנות את הרמטכ"ל הבא בדרך הנכונה והממלכתית על ידי ממשלה קבועה ויציבה שתקום אחרי הבחירות", סיכם נתניהו.

גנץ מסר בתגובה, כי "מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה וליציבות הפיקודית. קידום המינוי אושר על ידי היועמש"ית, כפי שקרה גם בעבר. נתניהו, כראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר, מודע לצרכים אלו היטב. הוא יודע שתהליך מינוי הרמטכ"ל מתחיל זמן רב מראש, ומודע היטב להשלכות של עיכוב במינוי. צר לי שנתניהו בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל. הזמנתי את נתניהו להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך - גם במידה ויבחר שלא לבוא, אמשיך להתקדם בתהליך המקיף והמעמיק, ואמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים".

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה לגנץ לפני כשבועיים כי יוכל למנות את הרמטכ"ל הבא למרות שמדובר בתקופת בחירות. בהודעה מטעמה נמסר כי "הגם שהמשך הליך מינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל בתקופת בחירות כרוך בקשיים משפטיים משמעותיים, הרי שבנסיבות העניין הקונקרטיות, ובפרט נוכח האמור בחוות הדעת המקצועיות-ביטחוניות הסודיות שהובאו בפניה, הנוגעות לאתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים העומדים כעת בפני צה"ל, ולאחר שבחנה את מכלול נסיבות העניין עם כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים בייעוץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה, הגיעה לכלל מסקנה כי קשיים אלה אינם עולים כדי מניעה משפטית".

לאחר פרסום החלטתה של בהרב-מיארה, ובתום סבב ריאיונות שערך עם שלושת המועמדים, הודיע גנץ בתחילת השבוע שעבר כי המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל הינם אלוף אייל זמיר ואלוף הרצי הלוי. בשיחה עם אלוף יואל סטריק, שהיה המועמד השלישי, עדכן אותו גנץ על החלטתו ואמר כי הוא מעריך מאוד את יכולותיו וכישוריו ואת התהליכים שהוביל בזרוע היבשה. שר הביטחון הביע את ביטחונו כי סטריק ימשיך לתרום לצה"ל ולמערכת הביטחון גם בשנים הבאות.

תגיות:בני גנץצה"לרמטכ"לבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה