חדשות בארץ

אחרי שנים של ספקות: קברו של תינוק מפרשת ילדי תימן נפתח

בבית החולים אמרו לשולמית מלמד כי בנה יוסף "נפטר בלילה". האם, בת 91 כיום, מסרבת להתנחם. הבוקר נפתח קברו של יוסף, והשרידים יועברו לבדיקות DNA במעבדה

  • כ"ח תמוז התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

בבית העלמין נחלת יצחק נפתח הבוקר (רביעי) קברו של יוסף מלמד, מפרשת ילדי תימן. השרידים יישלחו למכון לרפואה משפטית, שם בתום הבדיקות יתברר מין המנוח, מתי נקבר וגילו. לאחר בדיקת דגימות ה-DNA במעבדה, המשפחה מקווה לגלות האם יוסף הוא זה שקבור במקום.

בשנת 1948 הוכרז יוסף מלמד כמת, ובבית החולים הדסה בתל אביב טענו כי "הוא נפטר בלילה". אך משפחתו של יוסף לא האמינה לאורך השנים שבנם נפטר.

הוריו של יוסף מלמד עלו מתימן לישראל בשנת 1943. אביו התגייס לצבא ונפטר ב-1948. כאשר הגיעה האלמנה שולמית עם יוסף לבית החולים הדסה, אמרו לה ללכת הביתה. למחרת בבוקר, אמר לה הצוות הרפואי שהילד נפטר בלילה. "אמא מההתחלה לא הרגישה שהוא מת, זה שקברו אותו כל כך מהר היה חשוד לה", צוטטה רותי שרעבי, אחותו של יוסף, ב-ynet.

במשך השנים נדהמה האם לקבל "צו גיוס" לבנה. הדבר פתח את פצעיה המדממים שוב. במשרד הפנים כתוב שיוסף "עזב" ב-1963. עו"ד נורית קרן, אחת מעורכי הדין שמייצגים את המשפחה, אמרה: "אם הילד נפטר היה כתוב במשרד הפנים שהוא נפטר ולא עזב, והמשפחה שלו לא הייתה מקבלת הביתה צו גיוס. הסיפור הזה דומה לכל הסיפורים על ילדי תימן והבלקן".

האם כיום בת 91, עדיין לא התנחמה על בנה. היא בטוחה שהוא בחיים והועבר לאימוץ. המשפחה מקווה לפתור את הספקות עם פתיחת הקבר וקבלת תוצאות דגימות ה-DNA במעבדה. 

תגיות:פרשת ילדי תימןקבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה