חדשות בארץ

אביו השכול של אהוביה סנדק: "אנחנו זועקים כבר קרוב לשנתיים על העוול, הטיוח והזיהום"

אברהם סנדק, אביו של אהוביה ז"ל בזעקה: "ילד נהרג במהלך מרדף משטרתי, הם אפילו לא מסוגלים לשלוח נציג משטרתי למסור את תנחומיו? לא קרה אפילו הדבר הזה"

  • כ"ח תמוז התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אברהם סנדק, אביו של אהוביה ז"ל, התייחס הבוקר (רביעי) לחשיפתו של משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, אודות טיוח החקירה וסגירת התיק נגד המעורבים במותו הטראגי של בנו.

בראיון שהעניק ל'גלי ישראל' אמר סנדק: "המערכת מתייחסת אלינו בצורה לא אנושית, עכשיו ברור לכולם מה שזעקנו במשך שנה וחצי. היה פה טיוח מאד ברור, ראשת מח"ש צריכה להתפטר עכשיו. התפקיד שלה הרי לחקור שוטרים, זה בדיוק התפקיד שלה. אנחנו הבשר החי בסיפור הזה, עם ישראל חייב לקום ולהתקומם.

"אני פשוט מרים את הידיים לשמיים ושואל מה קורה פה? איך התיק נסגר? הבן שלנו נהרג, אנחנו לא זכאים למשפט?! מנדלבליט אפילו לא שאל מה הגרסה שלנו, הוא קרא את הדוחות של השוטרים ושל מח"ש שכעת הבנו כולם ששיתפה עם השוטרים פעולה, וזהו, הוא פשוט מקבל את זה. ילד נהרג במהלך מרדף משטרתי, הם אפילו לא מסוגלים לשלוח נציג משטרתי למסור את תנחומיו? לא קרה אפילו הדבר הזה", תקף בזעזוע..

אמש כתב סנדק בחשבון הטוויטר שלו: "עם כמו כל עם ישראל, שמענו הערב את משה סעדה מדבר בראיון לעמית סגל על הטיוח שנעשה, על זיהום החקירה, תיאום הגרסאות, וההחלטה התמוהה של ראש מח"ש, קרן בר מנחם, לשחרר את השוטרים שניגחו את הרכב בו נהג אהוביה, עוד באותו הערב של האירוע אנחנו צועקים וזועקים כבר שנה ושמונה חודשים על העוול, הטיוח והזיהום שנעשה במקרה בו נהרג אהוביה האהוב שלנו.

"הערב ברור לכולם שזעקתנו הייתה אמת. אנחנו נמשיך להיאבק בכלים החוקיים העומדים לרשותנו עד שהצדק של אהוביה שלנו יצא לאור. לא ננוח ולא נשקוט עד שנביא את השוטרים לדין", לשון האב השכול.

כזכור, אמש חשף סעדה כיצד טויח תיק החקירה על מותו של סנדק, שנהרג במהלך הימלטות ממרדף משטרתי ונמצא ללא רוח חיים מתחת לרכב בו נסע - טוען סגן ראש מח"ש לשעבר כי מדובר היה בטיוח ובשיבוש הליכי חקירה. לדבריו: "קטין נהרג תוך כדי פעולה משטרתית - פעולה שגרתית שצריך לחקור. אני מגיע בבוקר למחלקה והוא אומר לי שלא חקרו אותם. ואני אומר - איך זה יכול להיות? עכשיו ידעתי שכל היום הם שיבשו את החקירה כי כל היום הם לא כתבו דוחות פעולה, זאת אומרת שמהשעה 12:00 עד הערב הם לא הגישו דוחות".

"זה בניגוד למקובל ויש פה שיבוש חקירה", תקף סעדה. "אני קורא למי שאני קורא, לאחראי, ואני שואל: למה לא חקרתם? הוא אומר לי: תשמע, אני הבאתי אותם למח"ש ומנהלת מח"ש החליטה לשחרר אותם כי הם לא הגישו תלונה".

"נהרג אדם", זעק סגן ראש מח"ש לשעבר. "יש עדים לאירוע. כל החברים שלו נמצאים בימ"מ. לכו תגבו מהם גרסה. לא הולכים לגבות מהם גרסה והתשובה היא שלא חקרו. תבין, הם זיהמו את החקירה, יש חשד לשיבוש. הם הגיעו למח"ש כבר עם עורכי דין ומשחררים אותם. ואז אני מתחיל לעבור על החומרים, היא אומרת: לא הגישו תלונה, ואני קורא בחומרים והם אומרים: רצחו את חבר שלנו, נתנו לנו מכות. ואני אומר: מה זה שאין תלונה?!".

תגיות:אהוביה סנדקאברהם סנדקמשה סעדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה