חדשות בעולם

ראש עיריית אומן מזהירה: "אין מספיק מקלטים לכל המתפללים"

"אנחנו לא יכולים להבטיח שלא יהיו התקפות על אומן", אומרת ראש העירייה. "הם לא מפחדים מהפצצות, אבל אם משהו ישתבש הם יחפשו את האחראי"

  • כ"ח תמוז התשפ"ב
אומן (צילום: פלאש 90)אומן (צילום: פלאש 90)
אא

ראש עיריית אומן אירינה פלטניובה אמרה בראיון ל'טיימס אוף ישראל' כי לא ניתן להבטיח שלא יהיו התקפות רוסיות על אומן, בעת הגעתם של המוני מתפללים לעיירה.

"העמדה שלי היא שאנשים צריכים להיות בטוחים", אמרה, "וכרגע, בשכונה הזו שבדרך כלל מארחת את החגיגות אין מספיק מקלטים. למרבה הצער, איננו יכולים להבטיח את שלומם המלא של עולי הרגל אם הם נכנסים".

"אם אנחנו מתכוונים לקיים את החגיגות, אנחנו צריכים לוודא שכולם בטוחים, וכרגע, אנחנו לא יכולים להבטיח שלא יהיו התקפות על אומן", הדגישה ראש העירייה, וציינה שכדי להבטיח את ביטחון המתפללים על העיירה לבנות יותר מקלטים, או להגביל את מספר האנשים שנכנסים. "הם לא מפחדים מההפצצות. אבל אם משהו ישתבש, אז הם יחפשו את האחראי, וראש העיר יהיה אחד האנשים שיוכלו להאשים אותו", הדגישה.

כזכור, בתחילת השבוע פרסמה שגרירות ישראל באוקראינה אזהרת מסע, וקראה לאזרחי ישראל שלא להגיע לשטחי אוקראינה, כולל לעיר אומן וסביבותיה. עוד פנתה השגרירות לישראלים הנמצאים באוקראינה והורתה להם לעזוב מיד את המדינה. על פי הודעת השגרירות, "‏המצב הביטחוני הנפיץ, כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, ומהווה סכנת חיים ממשית ומיידית".

נוסף על כך הודגש בהודעה כי לשגרירות ישראל אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן לספק שירות קונסולרי.

תגיות:אומןראש השנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה